سایت فلرن

اس ام اس ها و جوک های خوب

سایت فلرن

اس ام اس ها و جوک های خوب

انار و کولیت روده

انار و کولیت روده

انار و کولیت روده , رابطه انار و کولیت روده , خواص انار و کولیت روده , انار برای کولیت روده 

امروزه مطالعات بسیاری در مورد فوائد آب انار برای سلامتی انجام گرفته و نشان دهنده نقش آن در کمک به پیشگیری از سرطان، تقویت سیستم ایمنی و کمک به باروری بوده است.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره آشنایی با خواص مصرف انار و کولیت روده در کودکان و بزرگسالان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

رابطه انار و کولیت روده

دانشمندان یک ترکیب طبیعی از انار و انواع توت را شناسایی کردند که امکان درمان بیماری های التهای روده -کرون و کولیت اولسراتیو- را فراهم می کند. این ترکیب که «urolithin A» یا «UroA» نام دارد، نوعی متابولیت است که در نتیجه تعامل باکتری های روده با پلی فنل های موجود در انار و برخی دیگر از میوه ها ازجمله انواع توت تولید می شود. به طور خاص واکنش الاجیک اسید موجود در انار و انواع توت از جمله تمشک و توت فرنگی با باکتری «Bifidobacterium pseudocatenulatum» که در روده گونه ای از آن با عنوان «INIA P815» وجود دارد، موجب آزاد شدن ماده UroA می گردد. این ترکیب طبیعی دارای یک ترکیب مصنوعی مشابه موسوم به «UAS03» است که همان اثر درمانی را روی بیماری های التهابی روده بر جای می گذارد.

خواص دانه‌ های انار

دانه‌های انار رنگ قرمز خود را از پلی فنول‌ها می‌گیرند. این ترکیب‌ها آنتی اکسیدان‌های قوی هستند. آب انار حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان‌هاست که نسبت به آبمیوه‌های دیگر بیشتر است. آنتی اکسیدان‌های موجود در آب انار می‌تواند به از بین بردن رادیکال‌های آزاد، حفظ سلول‌ها از آسیب‌دیدگی و کاهش التهاب کمک کند.

کولیت روده چیست

کولیت زخمی یا کولیت اولسروز یا پس‌روده‌آماسزخمی (به انگلیسی: Ulcerative colitis) فرمی از بیماری التهابی روده است که روده‌ها به خصوص روده بزرگ شامل پس‌روده (کولون) و راست‌روده (رکتوم) را درگیر می‌کند و نوعی پس‌روده‌آماس (کولیت) است. علت اصلی و دقیق این بیماری مشخص نمی‌باشد اما به نظر می‌رسد باکتری و ویروس‌های ناشناخته‌ای باعث بروز آن می‌شود. همچنین استرس و زندگی در محیط شهری باعث تشدید این بیماری می‌گردد.

خواص آب انار

حاوی ویتامین C: آب هر عدد میوه انار بیش از ۴۰ درصد نیاز روزانه فرد به ویتامین C را تامین می‌کند. ویتامین C هنگام پاستوریزه کردن ماده خوراکی تجزیه می‌شود و به همین دلیل مصرف آب انار تازه و خانگی توصیه می‌شود. پیشگیری از سرطان: محققان در بررسی‌های خود مشاهده کردند آب انار می‌تواند به توقف رشد سلول‌های سرطان پروستات کمک کند. با این حال به رغم انجام مطالعات متعدد در مورد تاثیر آب این میوه بر سرطان پروستات نتایج به دست آمده قطعی نیستند. محافظ در برابر آلزایمر: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انار و غلظت بالای آنها، پیشرفت بیماری آلزایمر را کند کرده و از توان ذهنی و حافظه حفاظت می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.