سایت فلرن

اس ام اس ها و جوک های خوب

سایت فلرن

اس ام اس ها و جوک های خوب

سیاه دانه برای مو

خواص و نحوه استفاده از روغن سیاه دانه برای مو و  درمان ریزش مو

خواص و نحوه استفاده از روغن سیاه دانه برای مو و درمان ریزش مو در سایت جسارت

سیاه دانه برای مو ,سیاه دانه برای موی سر,روغن سیاه دانه برای موی,روغن سیاه دانه برای مو,فواید سیاه دانه برای مو,سیاه دانه برای ریزش مو,روغن سیاه دانه برای موی سر,سیاه دانه برای سفیدی مو,سیاه دانه برای تقویت مو,سیاه دانه موارد استفاده,خواص سیاه دانه برای موی سر,خواص روغن سیاه دانه برای موی سر,فواید روغن سیاه دانه برای موی سر,روغن سیاه دانه موی سر,روغن سیاه دانه برای مو سر,خواص روغن سیاه دانه برای مو سر,طرز استفاده روغن سیاه دانه برای موی سر,روغن سیاه دانه و موی سر,خواص روغن سیاه دانه برای مو,روغن سیاه دانه برای ریزش مو,خاصیت روغن سیاه دانه برای مو,روغن سیاه دانه برای تقویت مو,روغن سیاه دانه برای موی صورت,روغن سیاه دانه برای مو خوب است,روغن سیاه دانه برای موخوره,خواص سیاه دانه برای مو,فواید روغن سیاه دانه برای مو,خواص سیاه دانه برای ریزش مو,خواص سیاه دانه مو,خواص سیاه دانه برای رفع سفیدی مو,خواص سیاه دانه سفیدی مو,خواص سیاه دانه برای مو,سیاه دانه و ریزش مو,سیاه دانه ریزش مو,سیاه دانه ریزش مو,سیاه دانه و ریزش مو,نحوه استفاده روغن سیاه دانه برای ریزش مو,روغن سیاه دانه ریزش مو,سیاه دانه برای درمان ریزش مو,تاثیر روغن سیاه دانه بر موی سر,خواص روغن سیاه دانه بر موی سر,روغن سیاه دانه برای سفیدی مو,سیاه دانه برای رفع سفیدی مو,سیاه دانه سفیدی مو,خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو,سیاه دانه و سفیدی مو,سیاه دانه و رفع سفیدی مو,روغن سیاه دانه سفیدی مو,سیاه دانه برای جلوگیری از سفیدی مو,روغن سیاه دانه تقویت مو,سیاه دانه و تقویت مو,موارد استفاده سیاه دانه

خواص و نحوه استفاده از روغن سیاه دانه برای مو و درمان ریزش مو

سیاه دانه برای مو , سیاه دانه برای موی سر , روغن سیاه دانه برای موی , روغن سیاه دانه برای مو

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و نحوه استفاده از روغن سیاه دانه برای مو و  درمان ریزش مو می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

افرادی که از مشکلات سینوسی رنج می‌برند، می‌توانند شب‌ها یک قطره از روغن سیاه‌دانه را در هر کدام از سوراخ های بینی خود بریزند و پیشانی و سینوس ها را با روغن سیاهدانه ماساژ بدهند.  برای برطرف کردن التهاب سینوزیت می توانید مقداری ازدانه های آن را در یک پارچه توری قرار دهید وسر آن را گره زده نزدیک بینی خود قرار دهید و بوی آن را استشمام کنید تا التهاب برطرف شود، عطری که از این دانه ها پخش می شود می تواند مجاری تنفسی را باز و میکروب ها و باکتری ها را نابود کند. همچنین می توانید مخلوط دانه های زیره سبز و سیاه دانه یا روغن این دانه ها را در یک ظرف حاوی آب گرم ریخته و با استفاده از حوله بخور آب گرم دهید، بخور می تواند باعث ورود عطر این دانه ها به درون مجاری تنفسی و رفع التهاب و میکروب های آن شود.

سیاه دانه برای مو

خواص روغن سیاه دانه : دکتر معصومه خادمی زاده افزود : کسانی که مبتلا به دردهای روماتیسمی هستند می توانند به صورت موضعی از روغن سیاه دانه استفاده کنند؛ قرار دادن سیاه دانه روی کلیه ها نیز درد آن را کاهش می دهد.  وی خاطرنشان کرد: حتی خوردن یک قاشق غذاخوری گیاه سیاه دانه با روغن زیتون می تواند در کاهش درد کلیه ها موثر باشد. مسئول آموزش گروه داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد : روغن سیاه دانه مانند کورتن یا مسکن فقط تسکین دهنده درد نیست بلکه آغاز درمان است. به گفته خادمی زاده، افرادی که فکر می کنند بدن شان دچار انگل است می توانند به غذای خود سیر اضافه کنند. کورتن با نام علمی کورتیکواستروئید معمولا برای تسکین درد استفاده می شوند اما در عین حال عوارضی مانند پوکی استخوان به همراه دارند. مصرف سیاه دانه در روایات اسلامی نیز توصیه شده و گفته می شود روغن سیاه دانه در کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه موثر است و کلیه و مجاری ادراری را تصفیه می کند.

برای درمان آسم دو بار در روز یک قاشق چای خوری روغن سیاه دانه بخورید. برای درمان برونشیت یک قاشق چای خوری روغن دانه سیاه را به یک فنجان چای زنجبیل اضافه کرده و آن را دو بار در روز بنوشید و یا روغن سیاه دانه را بر روی سینه خود ماساژ دهید.

سیاه دانه برای موی سر

روغن سیاه دانه تقویت مو و ابرو : برای تقویت موی سر می توانید روغن سیاه دانه اصل وخالص را روزانه به موهای خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید ( حتما توجه شود به پیاز مو روغن برخورد کند نه سطحی )  سعی کنید بیشتر از دو ساعت روغن روی سر نماند و بعد از 2 ساعت حتما موهای خود را بشوئید.

خواص و نحوه استفاده از روغن سیاه دانه برای مو و درمان ریزش مو

سیاه دانه برای مو , سیاه دانه برای موی سر , روغن سیاه دانه برای موی , روغن سیاه دانه برای مو

سیاه‌دانه یا شونیز گیاهی یک‌ساله گلدار و بومی جنوب غربی آسیا است. تحقیقات نشان داده که روغن سیاه دانه دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و التهاب را کاهش می دهد، علاوه بر این می تواند به درمان بیماری های رایج مانند فشار خون بالا و آسم کمک کند.

روغن سیاه دانه برای موی

روغن سیاه دانه سفیدی مو : یک از درمان سفیدی مو به روش سنتی استفاده از سیاه دانه می باشد که روزانه باید به سر مالیده شود و به آرامی ماساژ داده شود.  استفاده از هلیله سیاه با مشورت پژشک متخصص طب سنتی می تواند نتیجه دهی درمان سفیدی مو را با سرعت بیشتری جلو برد.

برای درمان سردردهای عصبی روغن سیاه دانه را بر پیشانی و روی بینی بمالید و چند قطره در بینی بچکانید. سیاه دانه مسکن فوری دردهای عضلانی و مفصلی است و ماساژ روغن سیاه دانه به مدت 5 الی 10 دقیقه به صورت آرام که جذب عضلات شود در تقویت و خون رسانی مفید بوده و درد عضلات را کاهش می‌دهد.

روغن سیاه دانه برای مو

تقویت مو ریش و سبیل با سیاه دانه : برای تقویت ریش صورت و سبیل می توانید روغن سیاه دانه را به صورت خود زده و ماساژ دهید و بعد نیم ساعت بشورید.

سیاه دانه برای مو

طریقه مصرف و خواص قهوه سبز برای لاغری چگونه مصرف شود

طریقه مصرف و خواص قهوه سبز برای لاغری چگونه مصرف شود

طریقه مصرف و خواص قهوه سبز برای لاغری چگونه مصرف شود در سایت جسارت

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است ,قهوه سبز برای لاغری خوب,خواص قهوه سبز برای لاغری,مصرف قهوه سبز برای لاغری,خوردن قهوه سبز برای لاغری,قهوه ی سبز برای لاغری,مضرات قهوه سبز برای لاغری,قهوه سبز برای لاغری خوب است,ایا قهوه سبز برای لاغری مناسب است,آیا قهوه سبز برای لاغری خوب است,ایا قهوه سبز برای لاغری خوبه,قهوه سبز برا لاغری خوبه,قهوه سبز واسه لاغری خوبه,ایا قهوه سبز برای لاغری موثر است,خواص قهوه سبز لاغری,خواص قهوه سبز در لاغری,فواید قهوه ی سبز برای لاغری,خواص قهوه سبز و لاغری,خواص قهوه سبز برا لاغری,خواص قهوه سبز جهت لاغری,فواید قهوه سبز لاغری,خاصیت قهوه سبز لاغری,فواید قهوه سبز در لاغری,طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری,میزان مصرف قهوه سبز برای لاغری,چگونگی مصرف قهوه سبز برای لاغری,مقدار مصرف قهوه سبز برای لاغری,بهترین روش مصرف قهوه سبز برای لاغری,نحوه خوردن قهوه سبز برای لاغری,طریقه خوردن قهوه سبز برای لاغری,زمان خوردن قهوه سبز برای لاغری,طرز خوردن قهوه سبز برای لاغری,قهوه ی سبز لاغری,طرز مصرف قهوه ی سبز برای لاغری,قهوه ی سبز و لاغری,قهوه ی سبز برای لاغری,خواص قهوه ی سبز برای لاغری,طریقه ی مصرف قهوه ی سبز برای لاغری,نحوه ی مصرف قهوه ی سبز برای لاغری,طرز استفاده از قهوه ی سبز برای لاغری,مضرات قهوه سبز لاغری

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که  اضافه وزن و چاقی بعنوان یکی از معضلات بهداشتی در سرتاسر دنیا بشمار می‌رود و گروه بسیار زیادی از مردم دنیا را شامل می شود. کاهش وزن برای کسانی که اراده ی زیادی برای رعایت رژیم های کم کالری ندارند بسیار دشوار به نظر میرسد و شاید غیر ممکن باشد و به همین علت این افراد همواره بدنبال راههای سریع, مطمئن و در عین حال بدون زحمت برای کاهش وزنی هستند که در طول سالیان مدید در پیکر آن‌ها ریشه دوانده است.اما اصولا این کار نشدنی است و تلاش برای لاغری بسیار مهم است و بدون تلاش و یک شبه نمی شود لاغر شد.اما در این راه عواملی هستند که باعث می شوند شما سریعتر به هدفتان برسید. پس کافی است این مقاله را بخوانید تا کاملا با قهوه سبز که به شما برای لاغر شدن کمک می کند آشنا شوید

چگونه عصاره قهوه سبز بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارد؟

در واقع عصاره قهوه سبز از جذب شدن قند درون نشاسته غذاها جلوگیری می‌نماید  همچنین کالری دریافتی را به ویژه بعد از خوردن غذا کاهش می‌دهد. از طریق جلوگیری از جذب گلوکز، هم BMI و هم چربی بدن کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین اسید کلوروژنیک از جذب چربی در روده جلوگیری می‌کند و متابولیسم چربی را در کبد افزایش می‌دهد.مطالعات نشان داده اند که قهوه ی معمولی پس از عملیات حرارتی و دم کردن، دارای خواص بسیار مفید بوده و نوشیدن آن برای انسان بسیار پرفایده می باشد. قهوه ی سبز، حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه ی سیاه بوده و در نتیجه، حالت اسیدی آن، کمتر است. این خاصیت باعث می شود قهوه ی سبز به بیماران با فشار خون بالا و کسانی که در حال مبارزه با اضافه وزن هستند، کمک فراوانی کند.

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

خواص قهوه سبز

نکته قابل توجه این است که دانه قهوه سبز اشتها را کم میکند، متابولیسم را افزایش می‌دهد و چربی سوزی را سریع‌تر می‌کند. با سوزاندن چربی، عضلاتتان به طور طبیعی بیشتر مشخص می‌شوند و البته قهوه سبز به دفع سموم بدن کمک می‌نماید.قهوه سبز ، دانه های قهوه قبل از برشته شدن هستند که با برشته شدن به رنگ قهوه ای روشن تا تیره تبدیل می شوند .نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز در صورتی که به انواع قهوه حساسیت نداشته باشید بسیار مفید می باشد و به لاغری شما کمک می کند

قهوه سبز برای لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به طریقه مصرف و خواص قهوه سبز برای لاغری چگونه مصرف شود می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.چاقی یکی از مشکلاتی است که این روزها افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند.خیلی ها را می بینیم که در آرزوی لاغرشدن هستند و رژیم های سخت و ورزش های سنگین را انجام میدهند ولی باز هم نمی توانند به آنچه که می خواهند برسند. در مقابل این روش ها باید روشی را به کار بگیریم که بتواند در سوختن چربی ها و لاغر کردنمان موثر باشد.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

شاید شما هم اسم قهوه سبز را این روزها زیاد شنیده باشید، قهوه‌ای که ادعا می‌شود اثرات بی‌نظیری برای کاهش وزن دارد.در حال حاضر راهکارهای مختلف و زیادی برای کنترل وزن بکار گرفته می‌شود ومکمل های بسیار متنوعی برای کاهش وزن تحت عنوان “کمک لاغری” توسط شرکت‌های دارویی به فروش می‌رسند.

تاثیر قهوه سبز برای لاغری

شاید تا به حال اسم قهوه ی سبز را شنیده باشید که به عنوان یک قهوه موثر در کاهش وزن که می تواند به شما کمک کند.عصاره قهوه سبز  به عنوان یکی از مکمل های است که برای کاهش وزن بسیار معرفی می شود.GCE  در قهوه خام یا قهوه ی سبز وجود دارد البته در قهوه های معمولی نیز دیده می شود ولی در برشته کردن آن بیشترین خواص خود را از دست می دهد.زمانی که قهوه برشته می شود و برای فروش آماده می گردد به رنگ قهوه ی تبدیل می شود ولی دانه های قهوه بصورت طبیعی و خام رنگ سبز دارند.قهوه ی سبز و ماده های موثری با نام کلروژنیک که در آن وجود دارد می توان سبب پیشگیری از بیمارهای متفاوتی شود که می توان در این رابطه به بیماری های مانند دیابت، سنگ کیسه صفرا ، فشار خون ، بیماری های کبدی و…. اشاره کرد.میزان کافئینی که در قهوه ی سبز وجود دارد از قهوه ی معمولی کمتر است و عوارضی که از کافئین می توانند ناشی شوند در قهوه ی سبز کاهش پیدا می کنند و در مقابل کلروژنیک اسید زیادی در قهوه سبز وجود دارد.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

یکی از این مکمل‌ها که شاید نام آن را زیاد شنیده باشید, عصاره قهوه سبز یا GCE) Green Coffee Extract) می‌باشد. GCE در قهوه سبز یا قهوه خام موجود است. اگرچه در قهوه‌های معمول هم وجود دارد ولی بیشتر عصاره آن طی فرایند برشته کردن از بین می‌رود. در واقع, دانه‌های قهوه بطور طبیعی سبز رنگ هستند اما بطور معمول قبل از بفروش رسیدن برشته می‌شوند وبه رنگ قهوه ای در می‌آیند.

قهوه سبز و لاغری

مصرف کافئین سبب می شود که چربی های ذخیره شده در بدن سوزانده شوند.البته این چربی سوزی در صورتی اتفاق می افتد که بدن بعد از مصرف آن دارای تحرک های مناسبی باشد. همچنین در تحریک متابولیسم بدن نیز تاثیرات جزئی پدید می آورد. به بیانی دیگر این تحریک ها و تاثیرات کمک می کند تا میزان کالری بیشتری سوزانده شود ولی این میزان به قدری زیادی نخواهد بود. پژوهش های متنوعی انجام شده که نشان میدهد اسید کلروژنیک می تواند تاثیرات مشابهی را در بدن پدید بیاورد.امروزه می بینیم که در مکمل های لاغری از اسید کلروژنیک به عنوان یک عصاره بدون کافئین سبز  استفاده می کنند.مصرف این نوع قهوه سبب بالا رفتن میزان ضربان قلب شده و در نهایت کمی فشار خون را بالا می برد. البته افراد در مقابل این ماده دارای حساسیت های مختلفی هستند و در بدن افراد نیز سرعت دفع آن هم با سرعت های مختلفی صورت می گیرد.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

جالب است بدانید اثر قهوه سبز و ماده موثر موجود در آن ماده ای به نام کلروژنیک اسید است، که بر اساس مطالعات متعددی که صورت گرفته این ماده به عنوان پیشگیری کننده از ابتلا به بیماری‌هایی چون بیماری‌های کبدی، سنگ کیسه صفرا، سیروز کبدی، سرطان کبد، دیابت، مقاومت به انسولین، فشار خون و یبوست و …. معرفی شده است.

قهوه سبز برای لاغری بهنر است

همانطور که پیش تر بیان کردیم کافئین سبب می شود که چربی سوزی بیشتری صورت بگیرد و به بیانی دیگر مانع ذخیره چربی شده و البته قهوه ی های که دارای کافئین نیستند تاثیر آن چنانی بر روی لاغری نداشته اند. اما با این حال قهوه ی سبز از کل کافئینی که در قهوه ی معمولی وجود دارد حدود بیست درصد می باشد و در کل اینگونه نتیجه می گیریم که نتایج در قهوه ی معمولی نسبت به قهوه ی سبز بیشتر می باشد.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

از مدت ها پیش مشخص شده است که مصرف کافئین باعث سوزاندن چربی های ذخیره شده می شود؛ البته به شرطی که کمی بعد از مصرف آن تحرک بدنی مناسب داشته باشید. این ماده همچنین به تحریک جزئی متابولیسم بدن نیز کمک می کند؛ یعنی اینکه به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند البته این میزان چندان بالا نیست. نتایج پژوهش های اخیر نیز نشان می دهد که اسید کلروژنیک تأثیری کمابیش مشابه دارد. امروزه کارخانجات داروسازی اسوتول (نام تجاری اسیدکلروژنیک) را که یک عصاره ی بدون کافئین سبز است در ترکیب مکمل های لاغری گنجانده اند.

چگونه قهوه سبز برای لاغری را مصرف کنیم ؟

قهوه ی سبز به صورت دانه های قهوه ی معمولی به فروش می رسند که شما می توانید آنها را خریداری نمایید. قهوه جوش خودتان را آماده کنید و به ازای هر فنجان آب باید یک قاشق چای خوری قهوه سبز را اضافه کنید و اجازه بدهید تا قهوه ی تان دم بکشد. معمولی برای اماده شدن غذا یک ربع دقیقه (۱۵ دقیقه) زمان لازم است. بعد از اینکه قهوه تان آماده شد آن را از صافی رد کنید و نوش جان نمایید.طعمی که این قهوه دارد با قهوه ی معمولی متفاوت است و شما در زمان مصرف قهوه ی سبز از خوردن نوشیدنی های دارای کافئین و یا مواد غذایی دوری کنید.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

علت اصلی اثرات کاهش وزن قهوه معمولی به دلیل محتوای کافئین آن می‌باشد و مطالعات نشان می‌دهند که قهوه‌های بدون کافئین اثری بر تناسب اندام و لاغری ندارند؛ زیرا این کافئین است که مانع از ذخیره چربی‌ها می‌شود، سطح انرژی در دسترس بدن را افزایش می‌دهد و نیز باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز در بدن می‌گردد و تمام این موارد در کنار هم علت اثرات چربی سوزی قهوه معمولی می‌باشد. اما قهوه سبز 20 درصد از کل کافئین موجود در قهوه معمولی را دارا می‌باشد و در نتیجه نمی‌تواند به اندازه قهوه معمولی برای فرآیندهای چربی سوزی موثر باشد.

قهوه سبز برای لاغری مناسب است

در مراکز فروش معتبر نیز مکمل های قهوه ی سبز به صورت قرص یا کپسول به فروش می رسند. البته پیش از اینکه اقدام به مصرف نمایید حتما  از یک مشاور تغذیه و پزشک کمک بگیرید و چند مکمل را با یکدیگر به صورت همزمان مصرف نکنید.عده ی از افراد که به کافئین حساسیت دارند باید با احتیاط بیشتری برای مصرف عمل کنند و ممکن است عوارضی نیز مانند استرس، تپش قلب و … را به دنبال داشته باشد.در واقع نتیجه می گیریم برای رسیدن به لاغری و چربی سوزی و کاهش دریافت کالری هیچ روشی نیست که بتواند یک شبه معجزه کند. شما باید فعالیت و تحرک های لازم را داشته باشید و همچنین به صورت اصولی و انجام رژیم های مناسب به تناسب اندام برسید.

قهوه سبز برای لاغری

مصرف و خواص آلو بخارا در بارداری و درمان یبوست در بارداری

مصرف و خواص آلو بخارا در بارداری و درمان یبوست در بارداری

خواص آلو بخارا در بارداری,خواص آلو بخارا در دوران بارداری,خاصیت الو بخارا در بارداری,آلو بخارا در بارداری,خوردن آلو بخارا در بارداری,مصرف آلو بخارا در بارداری,آلو بخارا و بارداری,آلو بخارا در دوران بارداری,خاصیت الو بخارا در بارداری,مصرف آلو بخارا در دوران بارداری,آلو بخارا بارداری,خوردن آلو بخارا در دوران بارداری,خوردن آلوبخارا در دوران بارداری,عوارض آلو بخارا

خواص آلو بخارا در بارداری , خواص آلو بخارا در دوران بارداری , خاصیت الو بخارا در بارداری , آلو بخارا در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به مصرف و خواص آلو بخارا در بارداری و درمان یبوست در بارداری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. آلو بخارا یکی از بی نظیرترین خوراکی ها است که در بارداری خوردن آن توصیه می شود.این آلو اختلالات گوارشی را از بین می برد و ویتامین c کافی به بدن شما می رساند .به سلامتی قلب و عروق شما کمک می کند و سلولهای سرطانی را از بین می برد و باعث بهبود جریان خون می شود و برای لاغری مفید است و دشمن دیابت است و باعث بهتر شدن دستگاه ایمنی در برابر بیماری ها می شود و استخوانها را محکم می کند و منیزیم و فولیک اسید بدنتان را فراهم می کند

شاید برایتان جالب باشد که آلو دارای ویتامینهایی چون A ، ب ، ب 2 ، پ ، و ث می‌باشد و مواد معدنی چون آهن، کلسیم ، فسفر ، منیزیم، منگنز، فلوئور و گوگرد دارد.نقش اصلی آلو بخارا در بدن قوی تر شدن بدن در برابر بیماریها می باشد.خوردن این آلو باعث بیشتر شدن مقاومت عمومی بدن در  برابر بیماری ها می شود

آلو بخارا

آلو بخارا به عنوان یک میوه خشک باعث غنی شدن ذخایر کلاژن بدن می‌شود که بدن را قوی و استخوان‌ها را نرم نگه می‌دارد. ویتامین C بالایی که در این ماده مغذی وجود دارد، به جذب بالای آهن از مواد غذایی کمک می‌کند. فیبرهای موجود در آلوبخارا کلسترول خون را پایین می‌آورد و به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.در نقطه مقابل، مواد لبنی گرفته شده از شیر گاو قرار دارد که به دلیل رسوب کلسیم و ایجاد التهاب در مفاصل، استخوان‌ها را ضعیف می‌کند و احتمال بروز پوکی استخوان را افزایش می‌دهد.همچنین فیبر بالای موجود در آلوبخارا برای کاهش وزن، منیزیم آن برای بهبود قند خون و پایین آوردن آن و نیز کاهش اشتها مؤثر است.علاوه بر این، کربوهیدرات‌های انرژی‌زا در این میوه خشک عملکرد را بهبود می‌بخشد و سلامت استخوان‌ها و قدرت بدنی را بالا می‌برد.

آلو بخارا , خواص آلو بخارا , آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و دیابت , آلو بخارا و یبوست

خواص آلو بخارا در بارداری

آلو بخارا یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید در دوران بارداری میل کنید. خوشبختانه آلو بخارا دارای هیچ گونه عارضه جانبی نمی باشد.

مزیت های خوردن آلو بخارا در دوران بارداری : ۱ – از یبوست پیشگیری می کند و به حرکت روده کمک می کند  وقتی باردار هستید، احتمالا به دلیل تغییرات هورمونی دچار یبوست شوید. در طول بارداری بدن شما استروژن تولید می کند تا این اطمینان حاصل شود که بدن به طور مناسبی رشد می کند. همین امر موجب یبوست می شود. پروژسترون هورمون دیگری می باشد که بدن در طول بارداری رهاسازی می کند . پروژسترون باعث شل شدن عضلات می شود . ۲ – پیشگیری از کم خونی و افزایش سطوح آهن بدن  آهن یکی از مواد مغذی اصلی می باشد که برای رشد مناسب جنین ضروری می باشد. وقتی باردار هستید، نیاز بدن شما به آهن افزایش می یابد. باید برای مبارزه با کم خونی میوه هایی مانند آلو بخارا را وارد رژیم غذایی خود کنید . خوردن آلو بخارا از بروز کم خونی در طول بارداری پیشگیری می کند .

خواص آلو بخارا در بارداری , خواص آلو بخارا در دوران بارداری , خاصیت الو بخارا در بارداری , آلو بخارا در بارداری

برای درمان تصلب شرائین از خیس کرده آلو صبح ناشتا استفاده کنند. 10 عدد آلو در یک لیوان آب و یک قاشق غذاخوری گلاب اضافه شود و در صبح ناشتا میل کنند.

خواص آلو بخارا در دوران بارداری

۳ – کنترل فشار خون و مبارزه با افسردگی  آلو حاوی پتاسیم می باشد که به کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین به مبارزه با افسردگی و اضطراب کمک می کند. بتاکاروتن و ویتامین آ موجود در موجود در آلو به رشد رشد چشم جنین کمک می کند . ۴ – پیشگیری از درد مفاصل  شاید در طول دوران بارداری درد مفاصل و گرفتگی عضلات را تجربه کنید . خوردن آلو بخارا از درد مفاصل و گرفتگی عضلات در دوران بارداری پیشگیری می کند و یا از علائم آن می کاهد . ۵ – درمان تهوع  خوردن آلو بخارا در طول بارداری می تواند از حالت تهوع در دوران بارداری پیشگیری کند . خوردن بیش از حد آلو بخارا ممکن است باعث اسهال شود .

خواص آلو بخارا در بارداری

شعر در مورد مسافرت

شعر در مورد مسافرت

شعر در مورد مسافرت,شعر کوتاه در مورد مسافرت,شعر کودکانه در مورد مسافرت,شعر در مورد سفر,شعر در مورد سفر معشوق,شعر در مورد سفر رفتن,شعر در مورد سفر کربلا,شعر در مورد سفر به کربلا,شعر در مورد سفر به مشهد,شعر در مورد سفر کردن,شعر کوتاه در مورد سفر,شعر کوتاه در مورد سفر,اشعار کوتاه در مورد سفر,شعر کوتاه درباره مسافرت,شعر کودکانه در مورد سفر,شعر کودکانه درباره مسافرت,شعر در مورد سفره هفت سین,شعر در مورد سفر حج,شعر در مورد سفر دوست,شعر درباره سفر رفتن,شعر برای سفر کربلا,شعر درباره سفر کربلا,شعر در باره سفر به کربلا,شعر خداحافظی برای سفر کربلا,شعر زیبا درباره سفر کربلا,شعری درمورد سفر به کربلا,شعر درباره سفر به کربلا,شعر در وصف مسافرت,شعر در وصف سفر,شعر در وصف سفر حج,شعری در وصف سفر,شعر در وصف یار سفر کرده,شعری در وصف یار سفر کرده,شعر به وصف سفر,شعر نو در وصف سفر,شعر مسافرت,شعر مسافرت عشق,شعر مسافرتی,شعر ها مسافرت,شعر درباره مسافرت,شعر برای مسافرت,شعر طنز مسافرت,شعر های مسافرتی,شعر عاشقانه مسافرت,شعر کوتاه مسافرت,شعر سفر عشق,شعر درباره سفر,شعر درباره سفر به کربلا,شعر درباره سفر کربلا,شعر درباره سفر حج,شعر درباره سفر رفتن,شعر درباره ی مسافرت,شعر درباره سفر معشوق,شعر درباره سفر یار,شعر درباره سفر اربعین,شعری برای مسافرت,شعر طنز سفر,شعر طنز درباره مسافرت,شعر طنز در مورد مسافرت,شعر عاشقانه سفر,شعر عاشقانه سفر رفتن,شعر کوتاه در مورد مسافرت,شعر کوتاه سفر,شعر کوتاه سفر,شعر کوتاه درباره مسافرت

شعر در مورد مسافرت

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد مسافرت برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

 هیچ کس از معاشران هم سفرم نمی شود

ترسم از این مسافرت جان به در آید از تنم

تعبیر خواب سفر , تعبیر خواب سفر با هواپیما , تعبیر خواب سفر کربلا , تعبیر خواب سفر حج , تعبیر خواب سفر به خارج از کشور

شعر در مورد مسافرت

سفر به سلامت

پرنده‌ی دخترانه، ترانه!

تنها تو می‌دانی

که هیچ پیش‌گویی از خوابگزارانِ مَحْرَمِ آسمان

گُمان نخواهد برد

که من از بازجُستِ بی‌سرانجامِ آن سفر کرده

روزی به عریان‌ترین رویاها خواهم رسید.

شعر کوتاه در مورد مسافرت

بگذار

تو را میان خویشتن و خویش بگویم

میان مژگانم و چشم

بگذار

اگر تو را به روشنای ماه اعتمادی نیست

تو را به رمز بگویم

بگذار تو را به آذرخش بگویم

یا با گل نم باران

بگذار نشانی چشمانت را به دریا پیشکش کنم

اگر دعوتم را به مسافرت می پذیری

شعر کودکانه در مورد مسافرت

چشمانت آخرین قایق‌هایی است که عزم مسافرت دارند

آیا جایی هست؟

که من از پرسه زدن در ایستگا‌ه‌های جنون خسته‌ام

و به جایی نرسیدم

چشمانت آخرین فرصت‌های از دست رفته‌اند

با چه کسی خواهند گریخت

 و من… به گریز می‌اندیشم…

شعر در مورد سفر

به که پیغام دهم؟

به شباهنگ، که شب مانده به راه؟

یا به انبوه کلاغان سیاه؟

به که پیغام دهم؟

به پرستو که مسافرت می کند از سردی فصل؟

یا به مرغان نوک چیده ی مرداب گناه؟

به که پیغام دهم؟

شعر در مورد سفر معشوق

بی تو هم می شود زندگی کرد

قدم زد،

چای خورد،

فیلم دید،

مسافرت رفت؛

فقط

بی تو 

نمی شود به خواب رفت

شعر در مورد سفر رفتن

چیستی ؟ خواب وخیالی ؟ مسافرتی ؟ خاطره ای ؟

که در این خلوت شب ها به تو می اندیشم!

شعر در مورد سفر کربلا

من آدم بهشتیم اما در این سفر

حالی اسیر عشق جوانان مه وشم

شعر در مورد سفر به کربلا

نه به خواب

که به رویاهایم مسافرت میکنم

آنجا هر قدر بخواهم تجربه خواهم کرد

هرچه را که نتوانستم زمان بیداری تجربه کنم

شعر در مورد سفر به مشهد

آزادی و پرواز از آن خاک به این خاک

جز رنج سفر از قفسی تا قفسی نیست

شعر در مورد سفر کردن

اگر مرا دوست نداشته باشی

دراز می‌کشم و می‌میرم

مرگ نه مسافرتی بی‌بازگشت است

و نه ناگهان محو شدن

مرگ دوست نداشتن توست

درست آن موقع که باید دوست بداری

شعر کوتاه در مورد سفر

به آرامی آغاز به مردن می‌کنی

اگر سفر نکنی

اگر کتابی نخوانی

اگر به اصوات زندگی گوش ندهی

اگر از خودت قدردانی نکنی

شعر کوتاه در مورد سفر

ای بانویی که دستانت

فرهنگ مرا ساخت

بگذار

بر آینه ی دستانت بوسه زنم

و پیش از سفر توشه ای برگیرم

بگذار

روی پیانو به خواب روم

اشعار کوتاه در مورد سفر

شعر من

جای قدمهای سفر کرده به اندوه شقایقها نیست

حرفهای دل من راز گل سرخ نبود

شعر من

کلبه ی ویران شده ی پنجره نیست

شعر کوتاه درباره مسافرت

آه ، تاکی ز سفر باز نیایی ، بازآ

اشتیاق تو مرا سوخت کجایی ، بازآ

شعر کودکانه در مورد سفر

اگر نشانی ام را بپرسند

می گویم

تمام پیاده رو های جهان

اگر گذرنامه بخواهند

چشمان تو را نشانشان می دهم

می دانم که سفر کردن به دیار چشمانت

حقِ طبیعی تمام مردمِ دنیاست

شعر کودکانه درباره مسافرت

خاک ره آن یار سفرکرده بیارید 

تا چشم جهان بین کنمش جای اقامت

شعر در مورد سفره هفت سین

با تو ای راهزن دل ، چه سفر ها دارم

گرچه از خود خبرم نیست ، خبرها دارم

شعر در مورد سفر حج

نمی‌دانم چرا

هر وقت می‌روی سفر

زندگی من

گم می‌شود

شعر در مورد سفر دوست

ای مسافر

ای جداناشدنی

گامت را آرامتر بردار

از برم آرامتر بگذر

تا به کام دل ببینمت

بگذار از اشک سرخ

گذرگاهت را چراغان کنم

آه که نمی دانی

سفرت روح مرا به دو نیم می کند

شعر درباره سفر رفتن

نمی‌دانم چرا

هر وقت می‌روی سفر

زندگی من

خیلی دلتنگ می شوم

شعر برای سفر کربلا

مردن امر ساده ای ست

و در مقابل خستگی زندگی

چون سفری است که در یک روز تعطیل می کنیم

و

و دیگر هرگز باز نمی گردیم

شعر درباره سفر کربلا

در بگشایید

شمع بیاورید

عود بسوزید

پرده به یک سو زنید از رخ مهتاب

شاید

این از غبار راه رسیده

آن سفری همنشین گم شده باشد

شعر در باره سفر به کربلا

ای دل به ره دیده ، کردی سفر از پیشم

رفتی و که می داند ، حال سفر دریا ؟

شعر خداحافظی برای سفر کربلا

من با تو چای نوشیده ام

سفرها کرده ام

از جنگل

از دریا

از آغوش تـــو شعرها نوشته ام

شعر زیبا درباره سفر کربلا

به کوی بی نشانی عزم سیر است و سفر ما را

ببر ای کشتی می تا بدان جا بی خبر ما را

شعری درمورد سفر به کربلا

نسیم خوش خبر ، از نور چشم من چه خبر ؟

همیشه در سفر ، از بوی پیرهن چه خبر ؟

شعر درباره سفر به کربلا

بهار

رویش توست

آن گاه از سفر اعماق زمین باز می گردی

با تیک تاک حیاتی دیگر

تو

با بهار می آیی

و زمستان از پنجره ام می گریزد

شعر در وصف مسافرت

 دلا عزم سفر دارم از آن در گفتم آگه شو

اگر با من رفیقی می روم آماده ره شو

شعر در وصف سفر

 ای سفر کرده کجا رفتی و احوال چه شد

نشد احوال تو معلوم بگو حال چه شد

شعر در وصف سفر حج

 آه و صد آه! که آن مه ز سفر دیر آمد

شمع خورشید جمالش بنظر دیر آمد

شعری در وصف سفر

 آه! از آن ماه مسافر، که نیامد خبرش

او سفر کرده و ما در خطریم از سفرش

شعر در وصف یار سفر کرده

 وادی درد و بلا در عشق هر یک منزلست

کرده ام عزم سفر، منزل، بمنزل می روم

شعری در وصف یار سفر کرده

 بلای عشق و اندوه غریبی، این چه حالست این؟

که نی رای سفر دارم، نه یارای مقامت هم

شعر به وصف سفر

 بخارای جهان جان که معدنگاه علم آن است

سفر کن جان باعزت که نی جان بخاری تو

شعر نو در وصف سفر

 خنک آن جان که رود مست و خرامان بر او

برهد از خر تن در سفر مصدر او

شعر مسافرت

 قمری جان صفتی در ره دل پیدا شد

در ره دل چه لطیف است سفر هیچ مگو

شعر مسافرت عشق

 بسیار مرکب کشته ای گرد جهان برگشته ای

در جان سفر کن درنگر قومی سراسر جان شده

شعر مسافرتی

 از خشم نظر کردی دل زیر و زبر کردی

تا این دل آواره از خویش سفر کرده

شعر ها مسافرت

 ناظر آنی که تو را دارد منظور جهان

حاضر آنی که از او در سفر و در حضری

شعر درباره مسافرت

 آن سر زلف سرکشت گفته مرا که شب خوشت

زین سفر چو آتشت کی تو بدین وطن رسی

شعر برای مسافرت

 ای که غریب آتشی در دل و جان ما زدی

آتش دل مقیم شد تو به سفر چرا شدی

شعر طنز مسافرت

 یکی دستش چو قبض آمد یکی دستش چو بسط آمد

نداری زین دو بیرون شو گه باش و سفر باری

شعر های مسافرتی

 ای دوست ز شهر ما ناگه به سفر رفتی

ما تلخ شدیم و تو در کان شکر رفتی

شعر عاشقانه مسافرت

 در حضور ابدی شاهد و مشهود تویی

بر ره و ره رو و بر کوچ و سفر می خندی

شعر کوتاه مسافرت

 شب رو که راه ها را در شب توان بریدن

گر شهر یار خواهی اندر سفر نخسپی

شعر سفر عشق

 یک قوم را به حیلت بستی به بند زرین

یک قوم را به حجت اندر سفر کشیدی

شعر درباره سفر

 از خود به خود سفر کن در راه عاشقی

وین قصه مختصر کن ای دوست یک سری

شعر درباره سفر به کربلا

 چونک ز آسمان رسد تاج و سریر و مهتری

به که سفر کنی دلا، رخت به آسمان بری

شعر درباره سفر کربلا

 من آن روز آستان بوسیدم و بار سفر بستم

که سر درخانه جان کرد عشق خانه پردازت

شعر درباره سفر کربلا

 درد تو کم نشد ز سفر بلکه سد الم

از رنج راه دور و درازم زیاده شد

شعر درباره سفر حج

 هر که به ناچار کرد از سر کویت سفر

منزلش اول قدم رو به قفا کردن است

شعر درباره سفر رفتن

 یا به حاجت در برش دست طلب خواهم گشاد

یا به حجت از درش راه سفر خواهم گرفت

شعر درباره ی مسافرت

 هم ز خاک در او سوی سفر خواهم رفت

هم لب خشک به آب مژه تر خواهم کرد

شعر درباره سفر معشوق

 تا وقت باز گشتن چندی عزیز باشی

یک چند از آن سر کو عزم سفر توان کرد

شعر درباره سفر یار

 چو شام زلف تو سر منزل غریبان است

دل غریب من آن به که در سفر ماند

شعر درباره سفر اربعین

 ماها تو سفر کردی و شب ماند و سیاهی

نه مرغ شب از ناله من خفت و نه ماهی

شعری برای مسافرت

 در غریبی کی فتند از جستجو روشندلان؟

در سفر کردن به جز خود نیست منزل بحر را

شعر طنز سفر

 در بیابانی که از نقش قدم بیش است چاه

با دو چشم بسته می باید سفر کردن مرا

شعر طنز درباره مسافرت

 اگر روشندلی، راه از تو چندان نیست تا گردون

که چون شبنم سفر آسان بود جان های بی غش را

شعر طنز در مورد مسافرت

 گفت سعدی صبر کن یا سیم و زر ده یا گریز

عشق را یا مال باید یا صبوری یا سفر

شعر عاشقانه سفر

 سعدی دگربار از وطن عزم سفر کردی چرا

از دست آن ترک خطا یرغو به قاآن می برم

شعر عاشقانه سفر رفتن

 یکی لطیفه ز من بشنو ای که در آفاق

سفر کنی و لطایف ز بحر و کان آری

شعر بسیاز زیبا در مورد مسافرت از حضرت مولانا

بشنیده‌ام که عزم سفر می‌کنی مکن

مهر حریف و یار دگر می‌کنی مکن

تو در جهان غریبی غربت چه می‌کنی

قصد کدام خسته جگر می‌کنی مکن

از ما مدزد خویش به بیگانگان مرو

دزدیده سوی غیر نظر می‌کنی مکن…

شعر در مورد مسافرت

نعناع

خواص نعناع در بارداری و طب سنتی و تنگی نفس

در این مطلب از سایت جسارت به خواص نعناع در بارداری و طب سنتی و تنگی نفس می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیردجالب است بدانید که نعناع گیاهی خوشبو است با خواص دارویی و درمانی بسیار شگفت انگیز که در ادامه این مطلب به کاربردهای این گیاه در درمان بعضی بیماری ها می پردازیم. با ما همراه باشید و از خواص نعناع بیشتر آگاه شوید. بهتر است بدانید که نعنا گیاهی است از رده دولپه ای های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان و از سبزی های خوراکی است. گفتنی است که این گیاه تمام اسانس ها و خواص پونه را نیز دارد؛ ولی برگ هایش کرک کم تری نسبت به پونه دارند و بریدگی های کنار برگ های آن بیش تر از پونه و اسانس آن نیز ملایم تر است. در واقع نعنا گیاهی است با ریشه هوایی و ساقه های مستقیم و چهارگوش ، و برگ های آن به طول 3 تا 5 سانتی متر ، متقابل ، نیزه ای یا دوکی است ، حاشیه ی آن دارای بریدگی های عمیقی است ، بریدگی های کناره آن نوک تیز است. کرک برگ های نعنا کم است. نعنا سبز اغلب در همه جای دنیا کشت می شود. این گیاه در نواحی شمال ایران و اطراف تهران به حالت وحشی و پرورشی می روید.استفاده از نعناع طعم خوبی به قرمه سبزی می دهد و یکی از گیاهان مفید برای استفاده در غذاها می باشد که علاوه بر طعم دهندگی غذا را نیز خوش عطر می کند

نعناع ، خواص نعناع , نعنا

نعناع

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

انواع گیاهی نعناع ار بشناسید:

گونه های نعناع

نعنای آبی – یا نعنای مرداب

نعنای وحشی – یا نعنای ژاپنی

نعنای آسیایی

نعنای استرالیایی – نعنای رودخانه

نعنای کانادنسیس

نعنای سروینا – پونه هارت

نعنای برگاموت – نعنای لیمویی

نعنای کریسپاتا – نعنای برگ چین دار

نعنای کونینگامی

نعنای داهوریکا –

نعنای باریک – نعنای دیمنیکا

خواص دارویی و کاربرد برگ نعنا

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

همانطور که می دانید گیاه نعنا گیاهی است با طبع گرم و خشک که دارای خاصیت های فراوان دارویی می باشد و مصرف آن به اشکال مختلف از جمله تازه، خشک شده، اسانس، دمکرده، پودر و… امکان پذیر می باشد. بهتر است بدانید که  برگ های خشک و نرم شده نعنا را برای خوشبو کردن و خوش طعم کردن ماست و دوغ و سرخ شده آن را در روغن که به نام نعنا داغ موسوم است برای خوشبو کردن برخی آش ها به کار می رود.در واقع  برای سوء هاضمه میتوان از عرق نعنا یا دمکرده ی نعنا بعد از غذا استفاده کرد.همچنین یک نوشیدنی خوب، سرد و مفید برای تابستان نعنا است. 10 گرم نعنا را در یک لیتر آب جوشانده و میل کنید. هر روز استفاده نشود به علاوه  یک گرم نعنا مانند چای دم کرده میل شود ولی هر روز استفاده نشود.لازم به ذکر است که  یک شیرپاک کن مناسب برای پوست های چرب: 20 گرم نعنای تازه، 20 گرم جعفری تازه خرد شده رادر 200 گرم شیرمخلوط نموده 12 ساعت بگذارید بماند. سپس صاف نموده در یخچال نگهداری کنید. این شیرپاک کن علاوه براین که چربی پوست را از بین می برد، برای جوش و لک هم مناسب می باشد. جالب است بدانید که برای جلوگیری از شپش، موهای خود را با جوشانده نعنا خوب بشویید. بهتر است بدانید که  کسانی که کلسترول دارند بعد از غذا و عصرها از دمکرده ی چای نعنا به مدت دو هفته در ماه میل کنند.در واقع  دمکرده نعنا غلظت خون را طبیعی می کند.گفتنی است که جهت درمان درد گوش آب نعنا را با عسل مخلوط کرده، پنبه ای را به آن آغشته کرده، در آن بگذارید.اصولا برای درد قلب و خفقان، نعنا را با  گیاه پرسیاوشان جوشانده، صبح و عصر میل شود.بهتر است هنگام تهیه ترشی برای این که آن ترشی برای اعصاب زیان آور نباشد، داخل آن نعنا بریزید.قابل توجه است که برای تقویت اعصاب، نان و پنیر و نعنا بسیار موثر است.گفتنی است  اگر شیر در پستان جمع شده، نعنا را کوبیده با آرد جو مخلوط کنید، به صورت ضماد روی آن بگذارید.در واقع  برای بواسیر نعنا را کوبیده و بصورت ضماد بگذارید.جالب است که برای ورم بیضه و درد آن مانند شماره 14 عمل نمایی.در واقع جویدن برگ نعنا، در رفع سکسکه موثّر می باشد.قابل ذکر است که  نعنا برای تسکین درد گوش موثّر است ؛ در اینصورت باید نعنا را با کمی عسل مخلوط نموده و اطراف گوش و لاله گوش و لاله گوش مالید تا مشکلتان کاملا حل شود

نعناع ، خواص نعناع , نعنا

خواص نعناع برای زن باردار

تاثیر فوق العاده نعناع بر روی معده

دوست معده شما نعناع است.گفتنی است که منتول موجود در نعنا باعث می شود این گیاه خاصیت ضددردی نیز داشته باشد که به این منظور می توان اسانس نعنا را در محل درد مالید که باعث کاهش التهاب و درد خواهد شد.در واقع این گیاه یکی از بهترین مواد طبیعی در کمک به درمان انواع مشکلات گوارشی است و شاید بیشترین استفاده از نعنا برای کمک به درمان اختلالات گوارشی باشد.به بیمارانی که از نفخ شاکی هستند توصیه می شود نعنا را به صورت های مختلف از جمله تازه و دمکرده استفاده نمایید. همچنین مصرف روزانه حدود 10 سی سی عرق نعنا که با آب گرم رقیق شده باشد نیز در کاهش نفخ بسیار مفید است. بهتر است بدانید که مصرف روزانه دمکرده نعنا بعد از غذا برای درمان انواع مشکلات گوارشی و سوءهاضمه بسیار اثربخش است. جویدن نعنا پس از غذا نیز ضمن کمک به از بین بردن بوی بد دهان و از بین بردن التهاب لثه به بهداشت دهان و دندان نیز کمک کرده و در هضم بهتر غذا نیز موثر است.به یاد داشته باشید که جویدن برگ نعنا در از بین بردن سکسکه نیز مفید است. دمکرده نعنا در کاهش انواع دردهای شکمی از جمله دردهای گوارشی، دل پیچه و دردهای قاعدگی نیز می تواند کمک کننده باشد. ماساژ شکم با اسانس نعنا نیز دارای خاصیت کاهنده درد، بویژه در دردهای کولیکی نوزادان است. به این منظور باید اسانس نعنا را در جهت عقربه های ساعت و دور ناف ماساژ داد، این کار تا حد زیادی دردهای کولیکی نوزاد را بهبود می دهد. همچنین استفاده موضعی نعنا در افزایش طراوات پوست و از بین بردن آکنه ها نیز مفید است.به این منظور حدود 10 گرم نعنای تازه، 10 گرم جعفری تازه خرد شده و یک قاشق عسل را در 100 سی سی شیر تازه گرم مخلوط کرده و پس از سرد شدن از آن به عنوان یک محلول برای شست وشوی پوست صورت استفاده کنید. نوشیدن دمکرده نعنا ضمن خاصیت آرامبخشی در کاهش چربی و کلسترول خون نیز مفید است.در واقع چای نعنا یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش حالت تهوع و استفراغ بویژه در دوران بارداری است.بهتر است که کسانی که از نفخ و یبوست رنج می برند، می توانند صبح ها دمکرده نعنا، عناب و نبات میل کنند جالب است که بدایند که می توانید اثربخش بودن آن را در کاهش مشکل خود تجربه نماید..در فصل بهار می توانید نعنا یا پونه را که دارای خواص مشابه نعناست در دامان طبیعت پیدا کنید و از مصرف آن لذت ببرید. کسانی که از حساسیت های فصلی یا سینوزیت رنج می برند نیز می توانند از بخور نعنای تازه استفاده کنند که این بخور در باز کردن مجاری تنفسی و کاهش علائم حساسیت مفید است.

(دکتر امیرهومن کاظمی – متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی)

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

دانستنی های عرق نعنا

گفتنی است که بسیاری از مراجع و کتاب های مربوط به طب گیاهی، تاریخچه تقطیر و تولید عرق های گیاهی را ایران و مردم این کشور می دانند.به نظر می رسد که شروع تقطیر و استخراج رایحه گیاهان با تولید گلاب از گل محمدی آغاز شده و کم کم به مرحله کنونی تولید صدها نوع عرق گیاهی رسیده است.یکی از معروف ترین و رایج ترین عرق های گیاهی موجود در بازار ایران، عرق نعنا است که سۆال های بسیاری در مورد آن مطرح است.

نحوه صحیح مصرف شربت نعناع

نعناع ، خواص نعناع , نعنا

نعناع در بارداری

آیا میزان مصرف مشخصی برای عرق نعناع وجود دارد؟

اصولانه، معمولاً میزان استانداردی برای مصرف این عرق های سنتی وجود ندارد و نمی توان حجم کاملا مشخصی برای مصرف آن ها برای افراد در گروه های سنی و جنسی مختلف در نظر گرفت. البته می توان پیشنهاد کرد که اگر احساس نفخ و دل درد داشتید، حدود یک استکان در هر وعده، عرق نعنا مصرف کنید. اگر غلظت و بوی عرق نعنا زیاد باشد، می توان به مصرف نصف استکان از آن هم بسنده کرد.

آیا منع مصرفی هم برای استفاده از عرق نعنا در افراد خاصی وجود دارد؟

نه، فقط افرادی که به خود گیاه نعنا حساسیت دارند و با خوردن آن دچار واکنش های آلرژیک می شوند،نه تنها عرق نعنا، بلکه هیچ یک از محصولاتی را که بر پایه گیاه نعنا تولید شده است، نباید مصرف نمایند.

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

بهترین ظرف و مکان برای نگهداری از عرق نعنا چیست؟

بهتر است تمام عرق های گیاهی از جمله عرق نعنا در ظرف های شیشه ای نگهداری شود. از آنجا که شیشه های رنگی (مانند شیشه های سبز یا قهوه ای) نور کمتری از خود عبور می دهند، استفاده از آن ها برای نگهداری از عرقیات از شیشه های شفاف بهتر است. پس از ظرف های شیشه ای، ظرف های فلزی (مانند ظرف های آلومینیومی) بهترین ظرف ها برای نگهداری از عرق ها هستند. این روزها برای پایین آوردن قیمت نهایی محصول از پلاستیک برای بسته بندی بطری های عرق استفاده می شود اما پلاستیک، برای نگهداری این محصولات مناسب نیست. به همین دلیل بهتر است یا عرقیاتی که در شیشه هستند بخرید یا آن ها را پس از خرید در ظرف های شیشه ای رنگی یا فلزی پاکیزه و بدون بو بریزید. تمام عرق های گیاهی باید در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند. اگر فروشنده ای عرق را بیرون از مغازه و در معرض آفتاب قرار داده بود، از خرید محصول او خودداری نماید.

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

بهترین زمان مصرف و نشانه فساد عرق های گیاهی چیست؟

معمولاً روی بسته بندی عرقیات سنتی تاریخ تولید و انقضا وجود ندارد و گاهی فقط تاریخ تولید روی بسته بندی نوشته می شود.بهتر است عرق های گیاهی را حداکثر 6 تا 12 ماه پس از تولید مصرف کنید تا از خاصیت آن ها بهره مند شوید. فساد عرق گیاهی را هم می توان از ظاهر آن متوجه شد. عرق سالم و عاری از آلودگی، کاملا شفاف است. وجود هر گونه کدورت یا رسوب در عرق های گیاهی می تواند نشان دهنده وجود آلودگی های میکروبی یا قارچ و کپک، درون آن ها باشد و باید از مصرف چنین محصولاتی خودداری کرد. درمان سردرد، دردهای حاصل از رانندگی و علائم سرماخوردگی با نعنا فلفلی باید ذکر کرد که تا کنون حدود 34 گونه نعنا در جهان شناسایی شده که نزدیک به نیمی از این گونه ها در ایران رویش دارند.درواقع با وجودی که خوردن این گونه نعنا اثرات ضد درد خود را بر بدن اعمال می کند، ولی در سال های اخیر اسانس اینگونه نعنا استخراج و در صنعت داروسازی به صورت فرمولاسیون مایعی در می آید تا بتواند مورد استفاده ی مناسب تری قرار گیرد. محصول این گونه نعنا در ایران به نام”قطره ی منتول” موجود است که در کلیه داروخانه ها وجود دارد. قطره منتول یکی از موثرترین ضد دردهای موضعی برای سردرد، درد دست و پا و کمر، و گرفتگی بینی حاصل از سرماخوردگی یا خستگی ناشی از کار و یا درد حاصل از رانندگی و غیره است که می تواند به چند طریق مورد استفاده قرار گیرد.البته این قطره موضعی بوده و به صورت تنفسی یا مالش بر روی اعضای بدن و یا به صورت ماساژ مورد استفاده قرار می گیرد.یکی دیگر از موارد مصرف قطره ی منتول در محیط های سربسته برای ضدعفونی کردن فضا و کاهش میکروب های سرماخوردگی، رفع خستگی و ایجاد خواب راحت می باشد.

خواص نعناع برای زن باردار و سرماخوردگی

نعناع ، خواص نعناع , نعنا

نعناع در طب سنتی

فواید نعناع قمی را بشناسید.

درمان نفخ، دل درد و اسپاسم با نعنا قمی در واقع محصولی که در ایران از این نوع نعنا به دست می آید، به نام “قطره کارمینت”(Carmint) است که می توان آن را با توجه کردن به خوراکی بودن نعنا، در تمام سنین (از نوزادان تا افراد مسن) بدون هیچ محدودیتی مصرف کرد محصولات حاصله از این گونه نعنا ضمن اثرات سریع از عارضه ی جانبی برخوردار نمی باشند و با داروها و غذاها تداخل نمی نمایند.نکته ی با اهمیت این است که  درباره ی تاثیر محصولات نعنا برای درمان نفخ و دل درد این است که ترکیبات موجود در اسانس (رایحه)این گیاه در عرض چند دقیقه (حدود 10 تا 15 دقیقه) جذب می شوند و مشکلات حاصله را مهار می کنند،و همچنین در صورتی که هم زمان با مصرف غذا خورده شوند از ایجاد نفخ و دل درد جلوگیری می کنند، بنابراین دارای خاصیت درمانی بوده و مانع نفخ و دل درد می گردند خوردن نعناع عوامل ضد پیری را در بدن به تاخیر می اندازد.

به جای خاراندن زخم ناشی از گزیدگی حشرات، چند قطره روغن نعناع روی آن بچکانید. این روغن تاثیر خنک کننده دارد و با گردش خون به روند بهبود سرعت می بخشد. خمیردندان حاوی روغن نعناع نیز موثر است.

قابل ذکر است که برای معطر کردن چای سبز می توان به آن مقداری گل یاس، گل سرخ، گل بهار نارنج, نارنج، نعنا، هل، لیمو خشک یا تازه، چند پر زعفران (بسته به علاقه و ذائقه ) را به صورت ترکیبی یا به تنهایی اضافه نمود.

چای نعناع را خانم‌ها بنوشند

تحقیقات جدید پژوهشگران بیانگر این مسئله است  که دم‌کرده این گیاه می‌تواند تاثیر فراوانی در کاهش رشد موهای زاید زنان داشته باشد و این در حالی است که این چای می‌‌تواند میل جنسی را در مردان کاهش دهد.

کاکائو : در واقع برای طعم دادن به شکلات نیز از اسانس های پرتقال، توت‌فرنگی، نعناع، نارگیل، یا انواع مغزها استفاده می‌گردد.

به جای اینکه برای کسب انرژی به مصرف بیش از اندازه ی قهوه رو بیاورید بهتر است صبح ها به چای چند قطره روغن سیاه دانه، کمی عسل و چند پر نعناع اضافه کنید

در مطلب ورم معده می خوانیم : خوراکی های دارای اثر ضد نفخ شامل: رازیانه، شوید، بابونه، ریحان، سیر ،نعناع و مریم گلی می باشد.

در واقع  برای سوء هاضمه میتوان از عرق نعنا یا دمکرده ی نعنا بعد از غذا استفاده کرد.

«کسانی که دچار ترش کردن معده هستند، باید از خوردن غذای پرچرب پرهیز کنند. چربی‌ها دیرتر از مواد کربوهیدرات‌دار و قندی از معده تخلیه می‌شوند و به همین دلیل، احتمال بازگشت محتویات معده به مری را بیشتر می‌کنند. غذاهایی هم هستند که انتهای تحتانی مری را شل می‌کنند و باید از مصرف‌شان خودداری کرد؛ مثل شکلات، نوشابه‌های کافئین‌دار، چای، قهوه، پیاز، سیر و نعناع.»

نعناع! چیزی که همه فکر می‌کنند برای ریفلاکس معده خوب است ولی دکتر حسینی معتقد است نعناع به دلیل خاصیت شل‌کنندگی انتهای مری می‌تواند این عارضه را تشدید کندبه مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.

برای تسکین دندان درد؛ گذاشتن پنبه‌ای با کمی روغن میخک در پشت دندان، قرار دادن پنبه‌ای روی دندان که آغشته به مخلوطی از سس زنجبیل و فلفل باشد. محلول آب نمک(در هنگام عفونت)، مصرف دم‌کرده‌ی نعناع، استفاده از آب اکسیژنه(در هنگام دندان درد به همراه بدمزگی دهان و تب، با تجویز پزشک)، استفاده از یخ(به عقیده‌ی گذشتگان وقتی یخی بین انگشت سبابه و شست قرار گیرد، اعصاب انگشت پیغام سرما را به مغز و سپس برای آرام شدن درد به دندان می‌رسد.)، چکاندن چند قطره از عصاره‌ی وانیل بر روی محل درد، جویدن سیر، استفاده از صمغ‌مر(بصورتیکه یک قاشق چای خوری از پودر مر در دو فنجان آب به مدت 30 دقیقه جوشانده و سپس خنک شود و برای هر بار استفاده، یک قاشق چای خوری از این دارو در یک فنجان آب ریخته و 5 تا 6 بار در روز غرغره شود.)، شستن دندان با محلول 30 قطره اسانس نعنا با یک چهارم لیوان آب بصورت سه بار در روز، استفاده از لیمو ترش، گذاشتن پیاز خورد شده روی دندان و مصرف کنجد.

برای درمان زخم معده پرهیز از مصرف برخی خوراکی‌ها لازم است مانند(مثل غذاهای پرچربک، کلم، ترب، تربچه، خیار، شلغم، پیاز و پیازچه، هندوانه، گیلاس، گوجه سبز، هلو، زیتون، ماهی دودی و نمک، کاهش مصرف چای و قهوه و نوشابه‌های گازدار، دور کردن استرس و ناراحتی از خود، پرهیز از مصرف دخانیات، مصرف عسل، بادام، موز، شیرین بیان، نعناع و بابونه.

درمان جرم دندان ؛ جویدن برگ‌های مریم گلی، ترکیب روغن خردل و پودر زرد چوبه و نمک، ماساژ دندان با ترکیب پودر گیاه زنبق و نعناع، مصرف میوه‌ها و سبزیجات(مثل هویج، توت فرنگی، کرفس و سیب)، مسواک زدن(حداقل دو بار در روز) و استفاده از خمیردندان ضد جرم.

درمان ورم لثه؛ شستن دهان با محلول آب گرم و نمک یا آبلیمو، ماساژ لثه‌ی متورم شده با دست و یا پنبه(پنج دقیقه در روز)، ماساژ لثه با ترکیب نمک یا جوش شیرین به همراه کمی زردچوبه، کشیدن پوست لیمو به لثه، قرار دادن پنبه‌ی آغشته به چند قطره از روغن میخک، مصرف سبزیجات و میوه‌ها، روغن نعنا، بابونه، مصرف چای سبز، مسواک زدن مرتب و استفاده از نخ دندان.

نعناع

خواص گندم

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی در سایت جسارت

خواص گندم ,خواص گندم سیاه,خواص گندم پخته,خواص گندمک,خواص گندم بو داده,خواص گندم شادونه,خواص گندم برشته,خواص گندم برشته شده,خواص گندم و شاهدانه,خواص گندم و شادونه,خواص دارویی گندم سیاه,خواص عسل گندم سیاه,خواص چای گندم سیاه,خواص درمانی گندم سیاه,خواص گندم پخته شده,خواص خوردن گندم پخته,خواص جوانه گندم پخته,خواص گندمک شیرین,خواص گندم برای کودکان,خواص گندمک شور,خواص گندمک وبرنجک,خواص گندمک شیرین,خواص گیاه گندمک,خواص خوردن گندمک,خواص گل گندمک,خواص و مضرات گندمک,خواص گندم بو داده شده,خاصیت گندم بو داده,خاصیت گندم بو داده,فواید گندم بو داده,فواید گندم بو داده,خاصیت گندم شادونه,خواص گندم شاهدانه

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

 خواص گندم , خواص گندم سیاه , خواص گندم پخته , خواص گندمک

در این مطلب از سایت جسارت به اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

در فارسى مرا گندم و نیم کوفته ى مرا بلغور نامند. عربى من حنطه است . من اولین خوراکى هستم که انسان را به سوى خود جلب کردم و بطورى که در قصص مذهبى آمده است ، براى اولین بار با آدم و حوا گفتگو کرده و نختسین غذایى هستم که انسان اولیه خورده است : ((پدرم روضه ى رضوان به دو گندم بفروخت – ناخلف باشم اگر من به جوى نفروشم )) – من مهمترین غله اى هستم که انسان مصرف مى کند و کلیه ى مواد شانزده گانه اى که مورد نیاز ماشین بدن انسان است ، در من جمع مى باشد،

خواص گندم

همه روزه گندم را به صورت های مختلفی می خوریم، برای مثال نانی که در وعده های غذاییمان مصرف می کنیم. گندیم طبیعتی گرم، خشک و معتدل دارد. برای رفع بیماری های پوستی، استفاده از گندم بسیار مفید است. برای تقویت کودکان حتما در وعده های غذاییشان از گندم استفاده کنید. این گیاه برای درمان بیماری های پوستی از قبیل ورم پوست بسیار مفید است. برای درمان تحریکات جلدی، التهاب و ورم پوست، آرد گندم را بر پوست بمالید. مصرف نشاسته به صورت ماقوت برای کسانی که معده ضعیف دارند مفید است و به دستگاه هضم و روده کمک می‎کند (مصرف نشاسته گندم).

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

خواص گندم , خواص گندم سیاه , خواص گندم پخته , خواص گندمک

وقتى مرا با آسیاب هاى بزرگ خرد مى کنید و با الک هاى خانه ریز الک مى نمایید، دوازده ماده مرا گرفته و دور مى ریزند و به همین جهت است که آرد سفید هنرى جز سوختن ناقص ندارد، و در معده ى شما تخمیر شده ، تولید یبوست مى کند. برشته و آب پز من دیر هضم و نفاخ است ولى آرد من که با کمى نخاله باشد غذاییت زیاد دارد، مشروط بر اینکه خمیر آن بر آمده و رسیده باشد. نان فطیر و نانى که آرد آن بسیار نرم شده و در آن مطلقا سبوس نباشد مانند نشاسته دیر هضم بوده ، غذاییت چندانى ندارد. من داراى انواع و اقسام بوده و بیش از دو هزار نژاد از من تاکنون دیده شده است .

خواص گندم سیاه

کسانی که اسهال شده‎اند در تابستان از پالوده نشاسته گندم استفاده کنند. برای رفع زکام‎های سخت و سرفه از جوشانده سبوس گندم استفاده کنید، 20 گرم در یک لیتر آب را جوشانده صاف کرده با عسل مخلوط کنید میل شود. برای رفع یبوست باز هم از جوشانده سبوس گندم استفاده کنید. برای تسکین دردهای روماتیسم و مفاصل سبوس گندم را داخل یک کیسه ریخته گرم نموده در محل درد بگذارید. گندم چاق کننده و اشتهاآور است. دانه گندم برای افرادی که مبتلا به انسداد عروق هستند مضر است. برای روشن شدن پوست صورت گندم را سوخته آسیاب نموده با روغن کنجد مخلوط کرده به صورت بمالند. برای رفع سرفه و خونروی از سینه و درد سینه آرد گندم را با شکر و بادام به صورت حریره درست کنند و میل کنند. برای تقویت نیروی جنسی از روش شماره 13 استفاده کنند. برای رفع ورم‎های گرم و خنازیر آرد گندم را با پیاز مخلوط کرده به صورت ضماد بگذارند.

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

خواص گندم , خواص گندم سیاه , خواص گندم پخته , خواص گندمک

هر چند مواد متشکله من در انواع مختلف فرق مى کند، ولى بطور متوسط درصد قسمت من مواد زیر دیده مى شود: آب 65/13 درصد – سلولز 53/2 درصد – نشاسته و دکسترین 77/66 درصد – مواد قندى 45/1 درصد – مواد معطر 85/1 درصد – مواد سفیده اى و گلوتن 85/12 درصد – چربى 75/1 درصد – ضمنا مقدار کافى املاح معدنى و ویتامین هاى گوناگون داشته و براى انسان غذاى نسبتا کاملى هستم که تاکنون بدل خوبى براى من پیدا نشده است . علاوه بر مصرف تغذیه ، من داراى اثر درمانى بسیار مى باشم .

خواص گندم پخته

خانم‎هایی که می‎خواهند شیرشان زیاد شوند نشاسته گندم را با رازیانه و شکر بپزند به صورت حریره درست کنند و میل نمایند. سبوس گندم تا حدودی از سرطان روده بزرگ جلوگیری می‎کند. چند نکته در رابطه با سبوس گندم در رابطه با مصرف آن برای کسانی که یبوست‎های مزمن دارند لازم به تذکر است: الف) سعی شود از مقدار کم شروع شود تا به مقدار زیاد برسد. ب) سبوس را در غذاهای روزانه خود مخلوط کرده میل شود. پ) برای یبوست مزمن نباید بیش از 3 قاشق سوپ‎خوری بزرگ خورده شود چون مصرف زیاد آن ممکن است ایجاد اسهال کند. ث) کسانی که مبتلا به اختلالات روده‎ای هستند قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند. ج) کسانی که زیاد سبوس گندم مصرف کنند ممکن است دچار کمبود کلسیم شوند. جوانه گندم باعث تقویت نیروی جنسی می‎شود. روش تهیه جوانه گندم: ابتدا گندم را به مدت 12 ساعت خیس نموده سپس در یک صافی کوچک ریخته و صافی را درون یک پلاستیک ببندید به مدت 24 ساعت سپس گندم جوانه می‎زند.

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

خواص گندم , خواص گندم سیاه , خواص گندم پخته , خواص گندمک

اگر آرد مرا بر روى پوست مالش دهید، التهاب و ورم آنرا از بین مى برم و به همین منظور، از قدیم مرا در تسکین التهاب ، باد سرخ بکار مى بردند و براى این منظور با مقدارى مواد ضد عفونى کننده همراه مى نمودند تا میکرب آنرا نیز از بین ببرم . در صنعت از آرد من نشاسته مى گیرند. ضماد سوخته ى من با موم و روغن جهت جلاى رخسار بى نظیر است

خواص گندمک

جوانه گندم برای رشد مو و جلوگیری از سفیدی آن بسیار مفید است بدین صورت که هر روز صبح یک قاشق غذاخوری از جوانه گندم همراه چند عدد توت خشک و خرما میل شود. خوردن جوانه گندم باعث از بین رفتن خشکی پوست می‎شود. کسانی که ضعف اعصاب و سستی عضلات دارند می‎توانند از جوانه گندم استفاده کنند. هیچ گاه جوانه گندم را با عسل نخورید. برای درمان جوش صورت پودر جوانه گندم را با عرق کاسنی مخلوط کرده با گلاب هم می‎توان مخلوط کرد. برای نرمی پوست پودر جوانه گدم را با شیر مخلوط نموده روی پوست بگذارید. کسانی که تصلب شرایین دارند از جوانه گندم استفاده کنند. کسانی که پرکاری غدد تیروئید دارند از جوانه گندم استفاده کنند. کسانی که در اثر جذب ید مسموم شده‎اند از حریره نشاسته استفاده کنند.

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

خواص گندم , خواص گندم سیاه , خواص گندم پخته , خواص گندمک

من چاق کننده و مقوى غرایز جنسى هستم ، و بین غذاهایى که با من ساخته مى شود، سمنو از همه قوى تر است ، پخته من با شکر و بادام به صورت حریره ، چنانکه کم کم خورده شود، درمان خونریزى سینه است . ضماد پخته من با روغن زیتون جهت فروبردن ورمهاى گرم و آب پیاز جهت ورمهاى سرد مفید است ، و با آب گشنیز جهت تحلیل ورمهاى گرم و خنازیر و غدد مجرب است . پخته من با سکنجبین جهت بثورات آبکى سودمند مى باشد.

خواص گندم بو داده

برای چاق شدن آرد گندم را بو داده با شکر و روغن مخلوط نموده مخصوصاً روغن کنجد (حلوا) میل کنند فراموش نشود کمی هل وگلاب به آن بیفزاییم. برای این که متوجه شویم فردی را سگ‎ هار گاز نگرفته است خمیر آرد گندم را چند ساعت بر محل گازگرفتگی بگذارید سپس نزد سگ دیگری بیندازید اگر آن سگ خمیر را نخورد بدانید که آن سگ هار بوده است. برای درمان تنگی نفس 20 گرم سبوس گندم را در یک لیتر آب جوشانده با کمی عسل شیرین کرده صبح و ظهر و شب آن را میل کنید. برای رفع ورم پستان سبوس گندم را در آب پخته به صورت ضماد بگذارید. رویان گندم بخشی فشرده در قاعده گندم به رنگ زرد مایل و به بزرگی سر سوزن می‎باشد آن را رویان گندم می‎گویند در آن انواع ویتامین و عناصر معدی وجود دارد که هنگام آرد شدن و الک کردن ممکن است در آرد وجود نداشته باشد به همین خاطر جوانه گندم بسیار مفیدتر است.

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

خواص گندم , خواص گندم سیاه , خواص گندم پخته , خواص گندمک

در گذشته وقتى سگى انسان را مى گزید، عوام خمیر گندم را بر موضع گزیدگى مى بستند و پس از باز کردن آنرا جلوى سگ مى انداختند. اگر آنرا سگ نمى خورد آنرا دلیل هار بودن سگ گزنده مى دانستند. روغن گندم که از جوشاندن و پختن گندم در روغن زیتون بدست مى آید. جهت رفع قوبا (زخم هاى جلدى که منشاء عصبى دارد) مخصوصا قوباى اطفال و همچنین پاک شدن کک و مک و معالجه کچلى و ریزش طبقات شاخى پوست مفید است .

خواص گندم شادونه

برای از بین بردن مویرگ‎های نمایان در سطح پوست یک قاشق چای‎خوری آرد جوانه گندم، یک قاشق روغن جوانه گندم، یک قاشق چای‎خوری مخمر آبجو یا یک عدد قرص مخمر آبجو را با یک قاشق سفیده و زرده تخم‎مرغ مخلوط کرده 15 دقیقه روی پوست بگذارید سپس با آب ولرم بشویید. برای تقویت نطفه یا کسانی که کمبود نطفه دارند، 250 گرم آرد جوانه گندم، 250 گرم آرد جوانه نخود خام مانند حلوا در روغن سرخ کرده کمی به آن دارچین، گلاب و هل بیفزایید به عنوان غذا میل کنید برای این که نخود سریعتر جوانه بزند آن را در عرق کاسنی بخوابانید. برای سردردهایی که ناشی از سوءهاضمه است گندم را خمیر کنید بر پیشانی بمالید. گندم را بگذارید جوانه بزند سپس خشک نموده، بو داده، آرد نموده همراه خرما میل کنید برای تقویت باه بسیار مفید است. دودکردن سبوس گندم در منزل باعث فرار حشرات می‎گردد.

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

خواص گندم , خواص گندم سیاه , خواص گندم پخته , خواص گندمک

از ابن حازم روایت شده است که گفت: «از سهل بن سعد پرسیدم : آیا رسول الله (صلی الله علیه وسلم) نان گندم می‌خورد؟ سهل گفت: رسول (صلی الله علیه و سلم) از زمانی‌که مبعوث شد تا زمان وفاتش نان گندم را ندید. گفتم آیا در دوران رسول الله (صلی الله علیه و سلم) الک (غربال) داشتید؟ گفت: پیامبر (صلی الله علیه و سلم) از زمان مبعوث شدن به پیامبری تا وفاتش الک و غربالی را ندید. گفتم: چگونه جو الک نکرده را می‌خوردید؟ گفت: آن را آرد می‌کردیم و در آن فوت می‌کردیم تا پوست‌های آن جدا شود و بر روی آنچه باقی می‌ماند آب می‌پاشیدیم و آن را می‌خوردیم.»

خواص گندم برشته

برای درمان جرب سبوس گندم را در سرکه پخته به صورت ضماد بگذارید. برای زیباشدن چهره آرد گندم، نشاسته، عرق برگ چنار را به صورت ضماد روی پوست صورت بگذارید. بخور کاه گندم برای درمان سینوزیت مفید است. یک تمیز کننده خوب برای پوست: پودر جوانه گندم را با شیر مخلوط کرده پوست را با آن تمیز نمایید. بهترین غذایی که می‎تواند جنین را حفظ کند جوانه گندم است. خوردن جوانه گندم باعث طول عمر میشود. کسانی که بیماری ام‎اس دارند روغن گندم را در برنامه غذایی خود قرار دهند. کسانی که مبتلا به فلج مغزی هستند از روغن گندم استفاده کنند. کودکانی که بدخلق هستند به آن‎ها جوانه گندم بدهید. سبوس گندم از سرطان سینه جلوگیری می‎کند. کسانی که فشارخون دارند جوانه گندم کم بخورند.

خواص گندم

آلو خشک سیاه

خواص درمانی و دارویی آلو خشک سیاه برای لاغری و یبوست

خواص درمانی و دارویی آلو خشک سیاه برای لاغری و یبوست در سایت جسارت

آلو خشک سیاه ,خواص آلو خشک سیاه,کالری آلو سیاه خشک,طرز تهیه آلو سیاه خشک,آلو سیاه خشک شده,خواص آلو سیاه خشک شده,خاصیت آلو سیاه خشک,فرآوری آلو سیاه خشک باکیفیت,قیمت آلو سیاه خشک,فرآوری بهترین آلو سیاه خشک باکیفیت,خواص الو سیاه خشک و لاغری

خواص درمانی و دارویی آلو خشک سیاه برای لاغری و یبوست

آلو خشک سیاه , خواص آلو خشک سیاه , کالری آلو سیاه خشک , طرز تهیه آلو سیاه خشک

در این مطلب از سایت جسارت به خواص درمانی و دارویی آلو خشک سیاه برای لاغری و یبوست می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آلو سیاه در دسته میوه های پرخاصیت قرار می گیرد. خشک شده این میوه نیز خواص بسیاری دارد که مصرف آن بسیار توصیه شده است. آلو سیاه خشک سرشار از خواص درمانی است و فواید زیادی برای بدن دارد. این میوه علاوه بر القا حس سیری در بدن و کمک به کاهش وزن، برای سلامتی نیز لازم است. در این مقاله می خواهیم شما را با خواص آلو سیاه خشک آشنا کنیم. با گیاه یاب همراه باشید.

آلو خشک سیاه

آلوخشک شهرت زیادی در رفع یبوست دارد. اما خواص آن فراتر از این حرف‌هاست. می‌توانید در طبخ غذاهایتان و یا به عنوان میان وعده از آلو خشک استفاده کرده و علاوه بر لذت بردن از طعم آن، از خواص یک ماده غذایی سالم و پرخاصیت نیز بهره‌مند شوید.

خواص درمانی و دارویی آلو خشک سیاه برای لاغری و یبوست

آلو خشک سیاه,خواص آلو خشک سیاه

مصرف یک چهارم فنجان آلوسیاه خشک یا تقریبا ۴ عدد از آن، حاوی ۱۲ درصد از نیاز روزانه به فیبر، ۳۲ درصد از نیاز روزانه به ویتامین K و ۹ درصد از نیاز روزانه به پتاسیم است. فیبر باعث کاهش کلسترول شده و در نتیجه کاهش خطر بیماری قلبی و افزایش حس سیری را به همراه دارد. از طرفی مانع از یبوست و بیماری های گوارشی خواهد شد. ویتامین K موجود در این ماده غذایی برای ساخت استخوان های قوی و انعقاد خون ضروری بوده، همچنین پتاسیم نیز برای کارکرد درست سیستم عصبی و ماهیچه ای و محدود کردن افزایش فشار خون ناشی از مصرف زیاد سدیم مورد نیاز است.

خواص آلو خشک سیاه

آلوخشک کم کالری و لاغر کننده است : آلو خشک حاوی کالری کمی در حدود 20 کیلوکالری انرژی است. در نتیجه آن را همیار لاغری می‌دانند.  شاخص گلیسمی این ماده غذایی نیز پایین (40) است. در نتیجه می‌تواند به راحتی و بدون افزایش قند خون، گرسنگی را از بین ببرد.  اگر دنبال یک ماده غذایی خوشمزه برای از بین بردن اشتهای زیاد، ریزه‌خواری و کنترل گرسنگی‌تان می‌گردید آلو خشک در خدمتتان است؛ چون سرشار از فیبرهای غذایی است و به راحتی سیرتان می‌کند.

خواص درمانی و دارویی آلو خشک سیاه برای لاغری و یبوست

آلو خشک سیاه , خواص آلو خشک سیاه , کالری آلو سیاه خشک , طرز تهیه آلو سیاه خشک

مصرف روزانه ۳ تا ۶ عدد آلوخشک سیاه در کاهش فشارخون موثر است. همچنین براساس مجله امریکایی تغذیه و موادغذایی، مصرف آلوسیاه خشک ممکن است اکسیداسیون لیپوپروتئین با چگالی پایین یا کلسترول بد را به حداقل برساند که به کاهش التهاب در بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک می کند.

کالری آلو سیاه خشک

آلوخشک خوشگل‌تان می‌کند : آلو خشک حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی( آهن، منیزیم، پتاسیم) و ویتامین‌های E ،C و پیش ساز ویتامین A است که از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و مانع از تخریب آن‌ها می‌شوند.  آلو خشک سلول‌های شما را از گزند پیری حفظ می‌کند. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در آن برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و محدود کردن چین و چروک‌های پوستی فوق‌العاده‌اند.  آلو خشک برای مقابله با کلسترول : مصرف روزانه آلو خشک باعث کاهش میزان کلسترول بد خون می‌شود. حتما می‌دانید که بالا بودن این کلسترول خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. از آنجایی که این میوه منبع خوب پتاسیم و فلاوونوئیدها محسوب می‌شود در نتیجه می‌تواند به طور طبیعی از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کند.

خواص درمانی و دارویی آلو خشک سیاه برای لاغری و یبوست

آلو خشک سیاه , خواص آلو خشک سیاه , کالری آلو سیاه خشک , طرز تهیه آلو سیاه خشک

آلوهایی رو که برای خشک کردن انتخاب میکنین بهتره که گوشتی و شیرین باشه و معمولن همه ی آلوها رو می تونیم خشک کنیم از آلو سیاه گرفته تا قطره طلا.  من از آلوهای زرد و شیرینی که این روزها فراوان بود استفاده کردم.  آلوها رو به هر میزان که آماده کردین برای خشک کردن، بعد از شستن و چیدن دم هاشون کنار میذاریم. یک قابلمه متناسب با اندازه آلوها برداشته و با مقدار مناسب آب میذاریم جوش بیاد، ۲ قاشق روغن هم بهش اضافه می کنیم.  اگر بافت آلوها نرمه بعد از جوش آمدن آب آلوها رو داخل قابلمه ریخته و زیر گاز رو خاموش میکنیم اما اگر بافت آلو سالم و له شده نیست اجازه میدیم آلوها ی جوش بخوره و بعد از روی حرارت برمیداریم.  بعد از اینکه کمی از حرارت افتاد، میبینین که پوست آلوها جمع شده حالا به راحتی میتونین پوست آلوها رو جدا کنین و در سینی یا آبکش بچینین و روش به دلخواه کمی نمک یا شکر بپاشین و اجازه بدین جلوی آفتاب خشک بشه.  دقت کنین که اگر ۲ روز میخواین جلوی آفتاب باشه روز دوم آلوها رو پشت و رو کنین و اگر آفتاب خیلی تیزه این زمان رو کمتر کنین در غیر این صورت تمام بافت آلو خشک میشه و تقریبن هسته های آلو فقط میمونه !  اگر تو آپارتمان زندگی می کنین و فضای کافی برای استفاده از آفتاب ندارین میتونین آلوها رو جلوی باد پنکه خشک کنین.

طرز تهیه آلو سیاه خشک

آلو خشک دوست اسکلت شما : آلو خشک سرشار از عنصر بور کمیاب است که به همراه کلسیم و ویتامین D موجود در آن از استخوان‌ها محافظت کرده و مانع از بروز پوکی استخوان می‌شود. مصرف 50 گرم آلوخشک 100 درصد نیاز روزانه به بور را تامین می‌کند.  آلو خشک دوستدار دستگاه گوارش : آلو خشک سرشار از فیبرهای محلول و غیر محلول در آب است که به هضم راحت غذا کمک کرده و یبوست را از بین می‌برد. 100 گرم آلو خشک 60 درصد نیاز روزانه به فیبر را تامین می‌کند.

خواص درمانی و دارویی آلو خشک سیاه برای لاغری و یبوست

آلو خشک سیاه , خواص آلو خشک سیاه , کالری آلو سیاه خشک , طرز تهیه آلو سیاه خشک

آلوسیاه خشک به دلیل ترکیبات منحصر به فردی که دارد، برای بیماران دیابتی و رژِیم های لاغری مناسب است. مصرف این میوه خشک شده قبل از صرف غذا به افزایش حس سیری و کاهش حجم غذای دریافتی کمک می کند. آلوسیاه خشک مقدار بالایی فیبر، سوربیتول و فروکتوز دارد، اما باعث افزایش سریع سطح قندخون یا سطح انسولین بعد از مصرف نشده و انتخاب خوبی برای بیماران دیابتی است. همچنین هر عدد آلو سیاه خشک ۲۴ کالری و۵.۷ گرم کربوهیدرات دارد.

آلو سیاه خشک شده

آلو خشک یک ماده غذایی انرژی‌ زا است : آلو خشک حاوی گلوکز (45 درصد) است و انرژی مغز را تامین می‌کند. در نتیجه می‌توانید در فصل امتحانات از آن استفاده کنید . این ماده غذایی همچنین منبع فروکتوز (25 درصد) و سوربیتول (30 درصد) است و قند مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. این قندها به تدریج جذب بدن می‌شود . این ماده غذایی برای ورزشکاران توصیه می‌شود چون مانع از افزایش ناگهانی قند خون و افت قدرت عضلانی بدن می‌شود. به خاطر اینکه سرشار از منیزیم (45 میلی‌گرم در هر 100 گرم) است که برای تامین انرژی و انقباض عضلانی لازم و ضروری است.

آلو خشک سیاه

شعر در مورد بلاتکلیفی

شعر در مورد بلاتکلیفی

شعر در مورد بلاتکلیفی ,شعر درباره بلاتکلیفی,شعری در مورد بلاتکلیفی,شعر درباره ی بلاتکلیفی,شعر بلاتکلیفی,بلاتکلیفی شعر نو,شعر درباره بلاتکلیفی,شعر در مورد بلاتکلیفی,شعر کوتاه بلاتکلیفی,شعر عاشقانه بلاتکلیفی,شعر از بلاتکلیفی,شعر راجع به بلاتکلیفی,شعر درباره ی بلاتکلیفی,شعری در مورد بلاتکلیفی

شعر در مورد بلاتکلیفی

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد بلاتکلیفی برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

انتظار پر از رنج است. فراموش کردن هم رنج آور است.

اما رنج بلاتکلیفی از هر چیزی بیشتر است…

شعر اسم مرجان , شعر در مورد اسم مرجان , شعر در وصف اسم مرجان , شعر درباره اسم مرجان

شعر در مورد بلاتکلیفی

شعر اسم نسیم , شعر در مورد اسم نسیم , شعر در وصف اسم نسیم , شعر درباره اسم نسیم

بیچاره چشمهایم بلاتکلیف شده اند ! صبح ها به شوق دیدنت چشم می گشایم

و شب ها به شوق دیدنت چشم می بندم این از کراماتِ چشمِ من است یا از معجزاتِ تو؟

شعر اسم مجید , شعر در مورد اسم مجید , شعر در وصف اسم مجید , شعر درباره اسم مجید

شعر درباره بلاتکلیفی

شعر اسم مهران , شعر در مورد اسم مهران , شعر در وصف اسم مهران , شعر درباره اسم مهران

همه چیز از جایی شروع شد که گفتی دوستم داری!

گاهی برای یک عمر بلاتکلیفی بهانه ایی کافی است….

شعر اسم محسن , شعر در مورد اسم محسن , شعر در وصف اسم محسن , شعر درباره اسم محسن

شعری در مورد بلاتکلیفی

شعر اسم مهدی , شعر در مورد اسم مهدی , شعر در وصف اسم مهدی , شعر درباره اسم مهدی

گاهی آدم میماند بین بودن یا نبودن به رفتن که فکر میکنی اتفاقی می افتد

که منصرف میشوی میخواهی بمانی رفتاری میبینی که انگار باید بروی!

و این بلاتکلیفی خودش کلی جهنم است!!

شعر اسم لیلی , شعر در مورد اسم لیلی , شعر در وصف اسم لیلی , شعر درباره اسم لیلی

شعر درباره ی بلاتکلیفی

شعر اسم نیلوفر , شعر در مورد اسم نیلوفر , شعر در وصف اسم نیلوفر , شعر درباره اسم نیلوفر

داشتمت هر لحظه اما …

بلاتکلیفم با بودن و نبودنت

شعر اسم محبوبه , شعر در مورد اسم محبوبه , شعر در وصف اسم محبوبه , شعر درباره اسم محبوبه

شعر بلاتکلیفی

شعر اسم مائده , شعر در مورد اسم مائده , شعر در وصف اسم مائده , شعر درباره اسم مائده

بلاتکلیفم…. به اینکه: قهری هنوز؟!

دلخوری هنوز؟! دلتنگم میشی هنوزی؟! برات مهمم هنوز؟!

شعر اسم نوشین , شعر در مورد اسم نوشین , شعر در وصف اسم نوشین , شعر درباره اسم نوشین

بلاتکلیفی شعر نو

شعر اسم نازنین , شعر در مورد اسم نازنین , شعر در وصف اسم نازنین , شعر درباره اسم نازنین

تو بچگی مون از تکلیف عذاب می کشیدیم

الان داریم از بلاتکلیفی عذاب می کشیم !

شعر اسم محمود , شعر در مورد اسم محمود , شعر در وصف اسم محمود , شعر درباره اسم محمود

شعر درباره بلاتکلیفی

شعر اسم غزاله , شعر در مورد اسم غزاله , شعر در وصف اسم غزاله , شعر درباره اسم غزاله

یه مخاطب خاص هم نداریم

بقیه پسرا از بلاتکلیفی دربیان!!!!!

شعر اسم نغمه , شعر در مورد اسم نغمه , شعر در وصف اسم نغمه , شعر درباره اسم نغمه

شعر در مورد بلاتکلیفی

شعر اسم الهام , شعر در مورد اسم الهام , شعر در وصف اسم الهام , شعر درباره اسم الهام

منزوی گشتم از آن چشم بلاتکلیف تو

یک طرف هم رنگ جنگل، رنگ دریا یک طرف

شعر شخصیت , شعر در مورد شخصیت , شعر در وصف شخصیت , شعر درباره شخصیت

شعر کوتاه بلاتکلیفی

شعر آغوش , شعر در مورد آغوش , شعر در وصف آغوش , شعر درباره آغوش

این روزهای بلاتکلیف

عجیب دهان آدم را می بندد

شعر اسم کیان , شعر در مورد اسم کیان , شعر در وصف اسم کیان , شعر درباره اسم کیان

شعر عاشقانه بلاتکلیفی

شعر اسم اعظم , شعر در مورد اسم اعظم , شعر در وصف اسم اعظم , شعر درباره اسم اعظم

از روزی که تصمیم به رفتن گرفته ای ، بلاتکلیفی بین ما موج میزند

مثلا همین دل من نمیداند با تو بیاید ؟ یا پیش من بماند ؟؟؟

شعر معرفت , شعر در مورد معرفت , شعر در وصف معرفت , شعر درباره معرفت

شعر از بلاتکلیفی

شعر شلمچه , شعر در مورد شلمچه , شعر در وصف شلمچه , شعر درباره شلمچه

چنگال چیست؟؟؟؟ وسیله ای بلاتکلیف درسر سفره ما

که پدرم موقع آب خاستن آن را در رانِ این و اون فرو میکند!!!

شعر خیانت , شعر در مورد خیانت , شعر در وصف خیانت , شعر درباره خیانت

شعر راجع به بلاتکلیفی

شعر اسم کیمیا , شعر در مورد اسم کیمیا , شعر در وصف اسم کیمیا , شعر درباره اسم کیمیا

نزدیک نشو زبــان به کام گیر

خسته ام از احساس های بلاتکلیف و امیدهای کوتاه ….!!!

شعر اسم فروغ , شعر در مورد اسم فروغ , شعر در وصف اسم فروغ , شعر درباره اسم فروغ

شعر درباره ی بلاتکلیفی

شعر اسم علی , شعر در مورد اسم علی , شعر در وصف اسم علی , شعر درباره اسم علی

می دانم؛ نقطه، یعنی پایان. سه نقطه، یعنی ادامه دارد…

نمی دانم؛ دونقطه، چگونه بلاتکلیفی ست بر گریبان این روزهایم..

شعر اسم غزل , شعر در مورد اسم غزل , شعر در وصف اسم غزل , شعر درباره اسم غزل

شعری در مورد بلاتکلیفی

شعر اسم محمد , شعر در مورد اسم محمد , شعر در وصف اسم محمد , شعر درباره اسم محمد

ﺑﻼﺗﮑﻠﯿﻔﻢ ! ﺑﻼﺗﮑﻠﯿﻒ ﺑﻮﺩﻧﺖ

ﺍﮔﺮ ﻫﺴﺘﯽ ﭼﺮﺍ ﻧﯿﺴﺘﯽ . . .

شعر اسم عاطفه , شعر در مورد اسم عاطفه , شعر در وصف اسم عاطفه , شعر درباره اسم عاطفه

شعر در مورد بلاتکلیفی

شعر اسم مریم , شعر در مورد اسم مریم , شعر در وصف اسم مریم , شعر درباره اسم مریم

ﺍﮔﺮ ﻧﯿﺴﺘﯽ ﭼﺮﺍ ﻫﺴﺘﯽ . . .

ﻓﮑﺮﻡ ﭘﯿﭽﯿﺪﻩ ﺑﻪ ﺗﻮﺳﺖ

شعر اسم عسل , شعر در مورد اسم عسل , شعر در وصف اسم عسل , شعر درباره اسم عسل

شعر درباره بلاتکلیفی

شعر اسم فرشته , شعر در مورد اسم فرشته , شعر در وصف اسم فرشته , شعر درباره اسم فرشته

مثل باران های بی اجازه وقت و بی وقت در هوایم پراکنده ایی

و من بی هوا ناگهان خیس اشکم وای باز امشب هوای دلم بارانیست…

شعر اسم فرزانه , شعر در مورد اسم فرزانه , شعر در وصف اسم فرزانه , شعر درباره اسم فرزانه

شعری در مورد بلاتکلیفی

شعر اسم مینا , شعر در مورد اسم مینا , شعر در وصف اسم مینا , شعر درباره اسم مینا

برای بعضـــی دردـ هـا نه میتوان گریــــــه کَــرد نه میتوان فریــــــآد زد

برای بعضـــی دردـها فقـــط میتوان نگــــآه کَرد و بی صـــــدا شکست

شعر اسم فاطمه , شعر در مورد اسم فاطمه , شعر در وصف اسم فاطمه , شعر درباره اسم فاطمه

شعر درباره ی بلاتکلیفی

شعر آمریکا , شعر در مورد آمریکا , شعر در وصف آمریکا , شعر درباره آمریکا

لذت عشق به این حسِّ بلاتکلیفی ست

لطف تو شاملم آیا بشود؟ یا نشود؟

شعر روستا , شعر در مورد روستا , شعر در وصف روستا , شعر درباره روستا

شعر بلاتکلیفی

شعر آلبالو , شعر در مورد آلبالو , شعر در وصف آلبالو , شعر درباره آلبالو

آدم ها یا می‌مانند یا می‌روند

تو اما هیچکدامشان نیستی

نه آنچنان رفته که دل بسوزاند

نه آنقدر ها مانده که خیالْ راحت کن باشد.

درد دارد این بلاتکلیفی..!

شعر کسوف , شعر در مورد کسوف , شعر در وصف کسوف , شعر درباره کسوف

بلاتکلیفی شعر نو

شعر انسان , شعر در مورد انسان , شعر در وصف انسان , شعر درباره انسان

ترجیح می‌دهم روزی هزار بار از رفتنت بمیرم

تا اینکه ماندنت قدرِ یک در آغوش کشیدن هم به کار نیاید …

شعر گریه , شعر در مورد گریه , شعر در وصف گریه , شعر درباره گریه

شعر درباره بلاتکلیفی

شعر اسم طاهره , شعر در مورد اسم طاهره , شعر در وصف اسم طاهره , شعر درباره اسم طاهره

راه دوری برای رفتن ندارم

جای نزدیکی برای ماندن

و بلاتکلیفی پاهایم راه به هرجا می­برند

شعر شب یلدا , شعر در مورد شب یلدا , شعر در وصف شب یلدا , شعر درباره شب یلدا

شعر در مورد بلاتکلیفی

شعر گربه , شعر در مورد گربه , شعر در وصف گربه , شعر درباره گربه

تنهایی‌ام

چمدانم را برمی دارد و دنبالم می آید

همین است که کفش

کشفِ پیش پا افتاده ای می شود

شعر اسم کوروش , شعر در مورد اسم کوروش , شعر در وصف اسم کوروش , شعر درباره اسم کوروش

شعر کوتاه بلاتکلیفی

شعر اسم آزاده , شعر در مورد اسم آزاده , شعر در وصف اسم آزاده , شعر درباره اسم آزاده

چمدان

گوش سنگینی که ازاین حرف ها پُر است

و قطاری که دور می شود

شاید

شاید به سرزمین دیگری برسد

شعر اسم آوا , شعر در مورد اسم آوا , شعر در وصف اسم آوا , شعر درباره اسم آوا

شعر عاشقانه بلاتکلیفی

شعر اسم آرش , شعر در مورد اسم آرش , شعر در وصف اسم آرش , شعر درباره اسم آرش

همین است

که خیابان وطنم می شود

و هرکه سراغم می آید

به من دست نزنید آقا!

آوارگی واگیر دارد

شعر به نام خدا , شعر در مورد به نام خدا , شعر در وصف به نام خدا , شعر درباره به نام خدا

شعر از بلاتکلیفی

شعر ضد دختر , اشعار ضد دختر , شعرهای ضد دختر , شعر طنز ضد دختر

یکی بیاید

سیگاری میان لب هایم روشن کند

شعر درد , شعر در مورد درد , شعر در وصف درد , شعر درباره درد

شعر راجع به بلاتکلیفی

شعر مقام زن , شعر در مورد مقام زن , شعر در وصف مقام زن , شعر درباره مقام زن

از خانه که بیرون می آمدم انگشتانم را جا گذاشتم

گذاشتم مشق های دخترم را بنویسند

وقتی از مدرسه برمی­گردد

و سراغِ لانه ی خالیِ پشت پنجره می رود

شعر طوفان , شعر در مورد طوفان , شعر در وصف طوفان , شعر درباره طوفان

شعر درباره ی بلاتکلیفی

شعر درخت , شعر در مورد درخت , شعر در وصف درخت , شعر درباره درخت

یکی بیاید

پیش پایم را ببیند

از خانه که بیرون می آمدم چشم هایم را جا گذاشتم

گذاشتم در انتظار پرستوی کوچکی باشند

که امسال هم از کوچ جا خواهد ماند

شعر آفرین , شعر در مورد آفرین , شعر در وصف آفرین , شعر درباره آفرین

شعری در مورد بلاتکلیفی

جملات عاشقانه انگلیسی , جملات عاشقانه انگلیسی کوتاه , جملات عاشقانه انگلیسی با ترجمه , جملات عاشقانه انگلیسی برای همسر

یکی بیاید

بگوید اگر غیر از اینجا جای دیگری نیست،

قطاری که دور می شود

چرا دور می شود؟

شعر ضد پسر , اشعار ضد پسر , شعرهای ضد پسر , شعر طنز ضد پسر

شعر در مورد بلاتکلیفی

شعر اسم باران , شعر در مورد اسم باران , شعر در وصف اسم باران , شعر درباره اسم باران

چون زلف توام جانا

در عین پریشانی

جملات عاشقانه , جملات عاشقانه انگلیسی , جملات عاشقانه ناب , جملات عاشقانه کوتاه , جملات عاشقانه زیبا

شعر درباره بلاتکلیفی

شعر عمر , شعر در مورد عمر , شعر در وصف عمر , شعر درباره عمر

زلف و کاکل او را چون به یاد می آرم

می نهم پریشانی بر سر پریشانی

شعر آمدن رمضان , شعر در مورد آمدن رمضان , شعر در وصف آمدن رمضان , شعر درباره آمدن رمضان

شعری در مورد بلاتکلیفی

شعر اسم بهار , شعر در مورد اسم بهار , شعر در وصف اسم بهار , شعر درباره اسم بهار

هر که با جمعیت اظهار پریشانی کند

می زند فال پریشانی برای خویشتن

شعر معذرت خواهی , شعر در مورد معذرت خواهی , شعر در وصف معذرت خواهی , شعر درباره معذرت خواهی

شعر درباره ی بلاتکلیفی

شعر مهتاب , شعر در مورد مهتاب , شعر در وصف مهتاب , شعر درباره مهتاب

مکش چو تنگدلان آه از پریشانی

که دل ز حق شود آگاه از پریشانی

شعر برف , شعر در مورد برف , شعر در وصف برف , شعر درباره برف

شعر بلاتکلیفی

شعر اسم اسما , شعر در مورد اسم اسما , شعر در وصف اسم اسما , شعر درباره اسم اسما

زلفت به پریشانی دل برد به پیشانی

دل برد به پیشانی زلف به پریشانی

شعر افسانه , شعر در مورد افسانه , شعر در وصف افسانه , شعر درباره افسانه

شعر بلاتکلیفی

شعر پرستو , شعر در مورد پرستو , شعر در وصف پرستو , شعر درباره پرستو

من سودا زده جمعم ز پریشانی دل

کاین پریشانی از آن طره پر خم دارد

شعر پری , شعر در مورد پری , شعر در وصف پری , شعر درباره پری

بلاتکلیفی شعر نو

شعر امیر , شعر در مورد امیر , شعر در وصف امیر , شعر درباره امیر

جمع کردم همه اسباب پریشانی را

تا پریشانی آن زلف پریشان چه کند

شعر پارسا , شعر در مورد پارسا , شعر در وصف پارسا , شعر درباره پارسا

شعر درباره بلاتکلیفی

شعر احسان , شعر در مورد احسان , شعر در وصف احسان , شعر درباره احسان

ز رویت حاصل عشاق حیرانیست حیرانی

از آن زلف و از آن کاکل پریشانی پریشانی

شعر آرزو , شعر در مورد آرزو , شعر در وصف آرزو , شعر درباره آرزو

شعر در مورد بلاتکلیفی

شعر امین , شعر در مورد امین , شعر در وصف امین , شعر درباره امین

کسی که ذوق پریشانی چنین غم یافت

دگر نگوید یا رب مده پریشانی

شعر پگاه , شعر در مورد پگاه , شعر در وصف پگاه , شعر درباره پگاه

شعر کوتاه بلاتکلیفی

شعر بلبل , شعر در مورد بلبل , شعر در وصف بلبل , شعر درباره بلبل

معذورم اگر سخن پریشان افتاد

معلوم شود مگر پریشانی من

شعر حسرت , شعر در مورد حسرت , شعر در وصف حسرت , شعر درباره حسرت

شعر عاشقانه بلاتکلیفی

شعر آخرت , شعر در مورد آخرت , شعر در وصف آخرت , شعر درباره آخرت

کاکل آن پسر ز پیشانی

کرد ما را بدین پریشانی

شعر ایستادگی , شعر در مورد ایستادگی , شعر در وصف ایستادگی , شعر درباره ایستادگی

شعر از بلاتکلیفی

شعر اسم ترانه , شعر در مورد اسم ترانه , شعر در وصف اسم ترانه , شعر درباره اسم ترانه

کف خاک از پریشانی غبار است

بخود بالیدنت شانی ندارد

عادل دانتیسم , شعر عادل دانتیسم , اشعار عادل دانتیسم , آثار عادل دانتیسم , اشعار عاشقانه عادل دانتیسم

شعر راجع به بلاتکلیفی

امید صباغ نو , شعر امید صباغ نو , اشعار امید صباغ نو , آثار امید صباغ نو , اشعار عاشقانه امید صباغ نو

فروغ طلعت از آئینه جوئید

پریشانی زلف از شانه پرسید

چیستا یثربی , شعر چیستا یثربی , اشعار چیستا یثربی , آثار چیستا یثربی , اشعار عاشقانه چیستا یثربی

شعر درباره ی بلاتکلیفی

شعر حضرت قاسم , شعر در مورد حضرت قاسم , شعر در وصف حضرت قاسم , شعر درباره حضرت قاسم

بعهد او شعرا در صفات زلف بتان

کنند نقل بجمعیت از پریشانی

شعر ایام فاطمیه , شعر در مورد ایام فاطمیه , شعر در وصف ایام فاطمیه , شعر درباره ایام فاطمیه

شعری در مورد بلاتکلیفی

کامران رسول زاده , شعر کامران رسول زاده , اشعار کامران رسول زاده , آثار کامران رسول زاده , اشعار عاشقانه کامران رسول زاده

جعد پریشانی ازو مجتمع

منصب جبریلی از و مرتفع

شعر اسم تبسم , شعر در مورد اسم تبسم , شعر در وصف اسم تبسم , شعر درباره اسم تبسم

شعر در مورد بلاتکلیفی

شعر اسم تمنا , شعر در مورد اسم تمنا , شعر در وصف اسم تمنا , شعر درباره اسم تمنا

پریشانی ما گفتی به زلفت

خم زلف پریشان تازه کردی

نیلوفر ثانی , شعر نیلوفر ثانی , اشعار نیلوفر ثانی , آثار نیلوفر ثانی , اشعار عاشقانه نیلوفر ثانی

شعر درباره بلاتکلیفی

شعر خوش آمد گویی , شعر در مورد خوش آمد گویی , شعر در وصف خوش آمد گویی , شعر درباره خوش آمد گویی

ای اوحدی، عیبش مکن، گر دل پریشانی کند

کی بی پریشانی بود، دل، کو به زلف آونگ شد؟

شعر حضرت علی اصغر , شعر در مورد حضرت علی اصغر , شعر در وصف حضرت علی اصغر , شعر درباره حضرت علی اصغر

شعری در مورد بلاتکلیفی

نیلوفر لاری پور , شعر نیلوفر لاری پور , اشعار نیلوفر لاری پور , آثار نیلوفر لاری پور , اشعار عاشقانه نیلوفر لاری پور

ملک شانی و پشت قدر احباب از سگان کمتر

پریشانی و احباب از تو دایم در پریشانی

شعر اسم ترنم , شعر در مورد اسم ترنم , شعر در وصف اسم ترنم , شعر درباره اسم ترنم

شعر درباره ی بلاتکلیفی

افشین صالحی , شعر افشین صالحی , اشعار افشین صالحی , آثار افشین صالحی , اشعار عاشقانه افشین صالحی

بس نبوده ست پریشانی خسرو ز فلک

وه کجا هجر تو بر حال پریشانم زد

محسن حسینخانی , شعر محسن حسینخانی , اشعار محسن حسینخانی , آثار محسن حسینخانی , اشعار عاشقانه محسن حسینخانی

شعر بلاتکلیفی

مارگوت بیکل , شعر مارگوت بیکل , اشعار مارگوت بیکل , آثار مارگوت بیکل , اشعار عاشقانه مارگوت بیکل

گوشه ای بود و غمش آمد و تشویشم آمد

شد پریشان دلم و جای پریشانی برد

رسول یونان , شعر رسول یونان , اشعار رسول یونان , آثار رسول یونان , اشعار عاشقانه رسول یونان

بلاتکلیفی شعر نو

رویا شاه حسین زاده , شعر رویا شاه حسین زاده , اشعار رویا شاه حسین زاده , آثار رویا شاه حسین زاده , اشعار عاشقانه رویا شاه حسین زاده

چشم او بنمود زلفت را به من

مست بد ناگه پریشانی نمود

نیکی فیروزکوهی , شعر نیکی فیروزکوهی , اشعار نیکی فیروزکوهی , آثار نیکی فیروزکوهی , اشعار عاشقانه نیکی فیروزکوهی

شعر درباره بلاتکلیفی

شعر حضرت علی اکبر , شعر در مورد حضرت علی اکبر , شعر درباره حضرت علی اکبر , شعر در وصف حضرت علی اکبر

کس بران روی نمی یارد گفتن، جانا

زلف گرد آر که بسیار پریشانی کرد

نادر ابراهیمی , شعر نادر ابراهیمی , اشعار نادر ابراهیمی , آثار نادر ابراهیمی , اشعار عاشقانه نادر ابراهیمی

شعر در مورد بلاتکلیفی

شعر پیرمرد , شعر در مورد پیرمرد , شعر درباره پیرمرد , شعر در وصف پیرمرد

پیری و شاهد پرستی ناخوش است

خسروا، تا کی پریشانی هنوز

کاظم بهمنی , شعر کاظم بهمنی , اشعار کاظم بهمنی , آثار کاظم بهمنی , اشعار عاشقانه کاظم بهمنی

شعر کوتاه بلاتکلیفی

عباس صفاری , شعر عباس صفاری , اشعار عباس صفاری , آثار عباس صفاری , اشعار عاشقانه عباس صفاری

به گردت باد سردی هر دم از عشاق دیوانه

پریشانی زلفت را فراهم کی کند شانه؟

شعر اسم دنیا , شعر در مورد اسم دنیا , شعر درباره اسم دنیا , شعر در وصف اسم دنیا

شعر عاشقانه بلاتکلیفی

اوحدی مراغه ای , شعر اوحدی مراغه ای , اشعار اوحدی مراغه ای , آثار اوحدی مراغه ای , اشعار عاشقانه اوحدی مراغه ای

گذشت آن کین دل زارم شکیبا بود یک چندی

پریشانی زلفش آمد و زد راه خرسندی

شعر پرچم ایران , شعر در مورد پرچم ایران , شعر درباره پرچم ایران , شعر در وصف پرچم ایران

شعر از بلاتکلیفی

شعر اراده , شعر در مورد اراده , شعر درباره اراده , شعر در وصف اراده

گر حقیقت نشدت واقعه جانی من

زلف را پرس که از کیست پریشانی من

شعر توکل , شعر در مورد توکل , شعر درباره توکل , شعر در وصف توکل

شعر راجع به بلاتکلیفی

شعر پروانه , شعر در مورد پروانه , شعر درباره پروانه , شعر در وصف پروانه

نام من فرهاد کردند از پریشانی، ولی

در زمان شیرین شود گر بر زبانت بگذرد

شهیار قنبری , شعر شهیار قنبری , اشعار شهیار قنبری , آثار شهیار قنبری , اشعار عاشقانه شهیار قنبری

شعر درباره ی بلاتکلیفی

شعر پرستار , شعر در مورد پرستار , شعر درباره پرستار , شعر در وصف پرستار

ولیک زلف ترا، با همه پریشانی

نظر به حال پریشان ما کجا باشد؟

شعر اسم خدیجه , شعر در مورد اسم خدیجه , شعر درباره اسم خدیجه , شعر در وصف اسم خدیجه

شعری در مورد بلاتکلیفی

شعر اسم دختر , شعر در مورد اسم دختر , شعر درباره اسم دختر , شعر در وصف اسم دختر

مرنجانید، هشیاران، من مست پریشان را

که من پیش از پریشانی هم از جمع شما بودم

سید محمد مرکبیان , شعر سید محمد مرکبیان , اشعار سید محمد مرکبیان , آثار سید محمد مرکبیان , اشعار عاشقانه سید محمد مرکبیان

شعر در مورد بلاتکلیفی

آنا آخماتووا , شعر آنا آخماتووا , اشعار آنا آخماتووا , آثار آنا آخماتووا , اشعار عاشقانه آنا آخماتووا

ای هر سر مویت را رویی به پریشانی

صد روی خراشیده موی تو به پیشانی

شعر اسم توحید , شعر در مورد اسم توحید , شعر درباره اسم توحید , شعر در وصف اسم توحید

شعر درباره بلاتکلیفی

هلالی جغتایی , شعر هلالی جغتایی , اشعار هلالی جغتایی , آثار هلالی جغتایی , اشعار عاشقانه هلالی جغتایی

که نیابی تو بی پریشانی

دل که باشد به زلف یار آونگ

شعر طلا , شعر در مورد طلا , شعر درباره طلا , شعر در وصف طلا

شعری در مورد بلاتکلیفی

شعر اسم زیبا , شعر در مورد اسم زیبا , شعر درباره اسم زیبا , شعر در وصف اسم زیبا

در باغ شدی، سر و سر افشانی کرد

سنبل ز نسیم تو پریشانی کرد

شعر خجالت , شعر در مورد خجالت , شعر درباره خجالت , شعر در وصف خجالت

شعر درباره ی بلاتکلیفی

نسرین بهجتی , شعر نسرین بهجتی , اشعار نسرین بهجتی , آثار نسرین بهجتی , اشعار عاشقانه نسرین بهجتی

نیست از جمع مالشان کس را

حاصل نقد جز پریشانی

شعر اسم خاطره , شعر در مورد اسم خاطره , شعر درباره اسم خاطره , شعر در وصف اسم خاطره

شعر بلاتکلیفی

شعر نام تو , شعر در مورد نام تو , شعر درباره نام تو , شعر در وصف نام تو

دست وادار از سر زلف نگار

خویش پابند پریشانی مکن

فرخی یزدی , شعر فرخی یزدی , اشعار فرخی یزدی , آثار فرخی یزدی , اشعار عاشقانه فرخی یزدی

بلاتکلیفی شعر نو

شعر اسم جانان , شعر در مورد اسم جانان , شعر درباره اسم جانان , شعر در وصف اسم جانان

بر جنون زن گر کند تنگی لباس عافیت

غنچه را بعد از پریشانی گریبان دامن است

شعر اسم حسین , شعر در مورد اسم حسین , شعر درباره اسم حسین , شعر در وصف اسم حسین

شعر درباره بلاتکلیفی

شعر با م , مشاعره با م , شعر با حرف میم , شعر با م شروع شه

با دل جمع آشنا شو از پریشانی برا

در بهار نادمیدن دانه خرمن داشته است

شعر با ت , مشاعره با ت , شعر با حرف ت , شعر با ت شروع شه

شعر در مورد بلاتکلیفی

شعر اذان , شعر در مورد اذان , شعر درباره اذان , شعر در وصف اذان

کوتهی نیست پریشانی ما را چون زلف

سایه طالع آشفته زمو بر سر ماست

شعر گل شمعدانی , شعر در مورد گل شمعدانی , شعر درباره گل شمعدانی , شعر در وصف گل شمعدانی

شعر کوتاه بلاتکلیفی

شعر اسم حدیث , شعر در مورد اسم حدیث , شعر درباره اسم حدیث , شعر در وصف اسم حدیث

بهر چه گوش نهی قصه پریشانی است

تنیده است بر آفاق شیر قالی من

شعر اسم حمید , شعر در مورد اسم حمید , شعر درباره اسم حمید , شعر در وصف اسم حمید

شعر عاشقانه بلاتکلیفی

شعر اسم حنانه , شعر در مورد اسم حنانه , شعر درباره اسم حنانه , شعر در وصف اسم حنانه

شد سیه روزی نیکان شرف و جاهش

شد پریشانی پاکان سرو سامانش

شعر کریسمس , شعر در مورد کریسمس , شعر درباره کریسمس , شعر در وصف کریسمس

شعر از بلاتکلیفی

شعر با ی , مشاعره با ی , شعر با حرف ی , شعر با ی شروع شه

شد پریشانی چو باد و من چو کاه

پیش باد، از کاه آسایش مخواه

شعر تهمت , شعر در مورد تهمت , شعر درباره تهمت , شعر در وصف تهمت

شعر راجع به بلاتکلیفی

شعر بقیع , شعر در مورد بقیع , شعر درباره بقیع , شعر در وصف بقیع

ز بام خرد گل اندود پست ما، پیداست

که سقف خانه جمعیت پریشانی است

شعر تشنگی , شعر در مورد تشنگی , شعر درباره تشنگی , شعر در وصف تشنگی

شعر درباره ی بلاتکلیفی

شعر بصیرت , شعر در مورد بصیرت , شعر درباره بصیرت , شعر در وصف بصیرت

صفحه روی ز انظار، نهان میدارم

تا نخوانند بر این صفحه، پریشانی من

شعر ولادت حضرت علی , شعر در مورد ولادت حضرت علی , شعر درباره ولادت حضرت علی , شعر در وصف ولادت حضرت علی

شعری در مورد بلاتکلیفی

شعر اسم دریا , شعر در مورد اسم دریا , شعر درباره اسم دریا , شعر در وصف اسم دریا

چو خون بسلم از دستگاه شوق مپرس

بهار کرد طواف من از پریشانی

شعر در مورد بلاتکلیفی

مضرات مصرف قهوه سبز و کم خونی ناشی از فقر آهن

مضرات مصرف قهوه سبز و کم خونی ناشی از فقر آهن

قهوه سبز و کم خونی ,قهوه سبز کم خونی میاره,قهوه سبز برای کم خونی,ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد,مضرات قهوه سبز,مضرات قهوه سبز چیست,مضرات قهوه سبز برای معده,مضرات قهوه سبز برای بدن,مضرات قهوه سبز برای قلب,مضرات قهوه سبز برای زنان شیرده,مضرات قهوه سبز تینا,مضرات قهوه سبز در بارداری,ضرر قهوه سبز چیست,عوارض قهوه سبز چیست,عوارض قهوه سبز بر معده,عوارض قهوه سبز برای زنان شیرده,عوارض قهوه سبز تینا,عوارض قهوه سبز در بارداری , تاثیر قهوه سبز و کم خونی , اثرات قهوه سبز و کم خونی , خواص قهوه سبز و کم خونی , مضرات قهوه سبز و کم خونی

قهوه سبز و کم خونی

قهوه سبز و کم خونی , قهوه سبز کم خونی میاره , قهوه سبز برای کم خونی , ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات مصرف قهوه سبز و کم خونی ناشی از فقر آهن می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

افراد چاق و افراد مبتلا به بیماری های دیابت، فشار خون بالا، آلزایمر و عفونت های باکتریایی از قهوه سبز برای درمان بیماری های خود استفاده می کنند.

قهوه سبز و کم خونی

آیا خوردن قهوه ونسکافه موجب کم خونی می شود ؟وفواید آنها را بفرمایید پاسخ : با سلام دوست محترم قهوه و نسکافه می توانند جذب آهن را کاهش دهند. بنابراین آنها را یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا بنوشید.. قهوه از حالت گیاهی بومی و ناشناس به نوشیدنی همه گیر و مشهور تبدیل شد. نخستین قهوه خانه یا کافه اروپا هم در اوایل قرن هفدهم در بندر ونیز که پایگاه ورود قهوه به اروپا بوده است، باز شد. بعدها هلندی ها و انگلیسی ها نهال قهوه را به مستعمرات خود بردند و کشت و پرورش قهوه را در مزارع وسیعی در هندوستان، سیلان و جاوه آغاز کردند. نوشیدن قهوه از همین کشورها اندک اندک به آمریکای مرکزی و جنوبی هم گسترش یافت تا امروز که بیشترین مقدار قهوه در آمریکای جنوبی تولید می شود و بزرگترین مصرف کننده آن، آمریکای شمالی است.

قهوه سبز و کم خونی , قهوه سبز کم خونی میاره , قهوه سبز برای کم خونی , ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

قهوه منبع قابل توجهی از کافئین است که اغلب به عنوان یک عنصر اصلی در بسیاری از قرص های رژیمی شناخته می شود تحقیقات نشان داده که کافئین می تواند سوخت و ساز بدن را 3 تا 11% افزایش دهد

قهوه سبز کم خونی میاره

درخت قهوه درخت قهوه برگ هایی همیشه سبز و زیبا دارد، گیاهی از تیره Coffee که بیشتر از یک سوم مردم جهان هر روز آن را به عنوان یک نوشیدنی محبوب می نوشند. واژه قهوه برگرفته از زبان عربی و به معنای تحریک کننده و زائل کننده اشتهاست. درخت قهوه بین هفت تا ۱۰ متر بلندی دارد و در هوای گرم و مرطوب رشد می کند. عطر گل های کوچک و سفید این درخت بی شباهت به بوی خوش گل یاسمن نیست. بهترین و مرغوب ترین قهوه که طعم و عطر منحصر به فردی دارد از بوته ای به نام Arabica در برزیل به دست می آید. تانزانیا و اتیوپی نیز دو کشور مهم تولیدکننده قهوه هستند که محصول آنها بو و مزه مخصوصی دارد. در ایران حدود هزار سال پیش، حکیم ابوعلی سینا در کتاب خود، شرح جامعی از خواص قهوه داده است. امروز بر اساس آمارهای به دست آمده، حدود ۸۹ درصد از مردم جهان قهوه و چای یا هر دو آنها را مصرف می کنند و حدود ۳۰ درصد از مردم دنیا قهوه را به هر نوشیدنی گرم دیگر ترجیح می دهند.

قهوه سبز و کم خونی , قهوه سبز کم خونی میاره , قهوه سبز برای کم خونی , ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

 کافئین با افزایش متابولیسم بدن به چربی سوزی کمک می کند، همچنین باعث تقویت موقت انرژی و هشیاری می شود به این معنی که می توانید برای مدت بیشتری ورزش کنید بدون اینکه خسته شوید.

قهوه سبز برای کم خونی

نوشیدنی مضر یا مفید؟ کافئین موجود در قهوه در طولانی مدت و بر اثر استفاده بی رویه می تواند اعتیادآور و مضر باشد، اما چون این نوع اعتیاد زیان آور نیست، مصرف آن در میان مردم همچنان رواج دارد. کافئین در طول روز به شکل های گوناگون از راه نوشیدن انواع نوشابه های گازدار، شکلات ها و قهوه وارد بدن می شود. کافئین موجود در یک فنجان قهوه حدود ۱۵۰ سی سی است. قهوه ای که با آب جوش قطره ای تهیه می شود، ۶۰ تا ۱۸۰ میلی گرم کافئین دارد. قهوه ترک دارای ۴۰ تا ۱۷۰ میلی گرم کافئین و میانگین ۱۰۰ میلی گرم است. نسکافه فرانسوی (قهوه آماده) دارای ۳۰ تا ۱۲۰ میلی گرم کافئین و میانگین کافئین ۷۵ میلی گرم است. نسکافه فرانسوی بدون کافئین دارای یک تا پنج میلی گرم کافئین است. امروز پژوهشگران درباره کافئین موجود در قهوه، نظریات مختلف و گاهی حتی متضاد ابراز می کنند. گروهی از پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که قهوه موجب پیدایش سرطان در انسان می شود و گروهی نیز معتقدند که کافئین باعث تحریک بیماران روانی می شود. اما در ۱۹۹۸ یک نشریه پزشکی مدعی شد که بر اساس آزمایش های انجام شده، قهوه با تحت تاثیر قرار دادن سلول های سرطانی، باعث توقف رشد این سلول ها می شود و علاوه بر این بر تیزهوشی و آرامش نوشندگان نیز می افزاید.

قهوه سبز و کم خونی , قهوه سبز کم خونی میاره , قهوه سبز برای کم خونی , ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

متخصصان خاصیت لاغر کنندگی قهوه سبز را به کلروژنیک اسید موجود در آن نسبت داده اند. مطالعات زیادی در مورد کلروژنیک اسید و اثربخشی آن به عنوان مکمل کاهش وزن وجود ندارد.

ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

به نظر می رسد بهترین و مطمئن ترین راه، رعایت حد اعتدال در مصرف این نوشیدنی بحث برانگیز و دلپذیر باشد. افرادی که از بالا بودن فشار خون یا بیماری تپش قلبی رنج می برند و همچنین خانم های باردار، بهتر است در مصرف قهوه زیاده روی نکنند. قهوه های فوری قهوه را به دو صورت درست می کنند؛ با دُرد یا صاف نشده و بی درد یا صاف شده. قهوه عربی و قهوه ترک را با درد درست می کنند. قهوه عربی، سیاهرنگ و تلخ است، اما قهوه ترک، رنگی ترش و مزه ای متمایل به شیرینی دارد. اروپاییان اما معمولا درد قهوه را از آب آن جدا می کنند. به همین خاطر قهوه اروپایی همیشه درشت تر از قهوه عربی و ترک سائیده می شود. قهوه برخلاف چای نیاز به دم کردن ندارد، چراکه ماده عطری، رنگی و موثر آن به محض تماس با آب جوش آزاد می شود. در نیمه دوم قرن بیستم، انواع قهوه فوری (instand coffee) نیز در بازار اروپا و آمریکا عرضه شد. این قهوه در واقع شیره تبخیر شده قهوه صاف و عصاره دانه قهوه است که نیازی به قهوه جوش ندارد و با حل کردن کمی از آن در یک فنجان آب جوش، قهوه آماده به دست می آید.

قهوه سبز و کم خونی , قهوه سبز کم خونی میاره , قهوه سبز برای کم خونی , ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

تحقیقات نشان داده که قهوه سبز در بعضی افراد باعث کاهش فشار خون می شود. عصاره قهوه سبز همچنین می تواند اثرات مثبتی بر رگ های خونی داشته باشد که برای سلامت قلب مفید می باشد.

مضرات قهوه سبز برای کم خونی

این نوع قهوه در آغاز مخالفان جدی در میان طرفداران قهوه داشت، چراکه قهوه نوشان حرفه ای معتقد بودند طعم و عطر واقعی این نوشیدنی در بسته بندی های قهوه فوری از دست می رود، اما امروز با پیشرفت فن آوری تولید قهوه فوری، دیگر فاصله میان کیفیت این دو نوع قهوه به کلی از میان رفته و حتی قهوه فوری طرفداران بیشتری پیدا کرده است، چراکه این نوع قهوه معمولا پس از سایش، پروسه تولید را طی می کند و در حقیقت به نوعی پرورده و خوش طعم می شود. اولین شرکتی که قهوه فوری را راهی بازار جهانی قهوه کرد، شرکت معروف Nestle بود. با ورود بسته های Nestle Coffee به ایران، اصطلاح نسکافه نیز میان علاقه مندان به نوشیدن قهوه رواج یافت. به این ترتیب اصطلاح نسکافه به نوعی اختراع ایرانیان قهوه نوش به حساب می آید. هر کیلو قهوه آماده یا فوری بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد، اما بسته بندی های کوچک در وزن های مختلف هم در بازار وجود دارد که هریک قیمت خاص خود را دارند.

قهوه سبز و کم خونی , قهوه سبز کم خونی میاره , قهوه سبز برای کم خونی , ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

قهوه سبز در واقع همان لوبیایی است که مردم برای تهیه قهوه از آن استفاده می کنند، تنها تفاوت این است که دانه های قهوه بو داده شده اند.

مضرات قهوه سبز برای کم خونی چیست

معروف ترین قهوه های آماده که معمولا در بسته های ۲۰ گرمی و با نام کلی? ۳۳in1 به فروش می رسد Eagel Ring، Coffee Ring، Super Coffee mix original و Gold Eagel هستند که از ۱۰۰ تا ۲۰۰ و گاه ۲۵۰ تومان به فروش می رسند، اما قیمت قهوه فرانسه و ترک ایرانی در بازار کیلویی ۴ هزار تومان و انواع خارجی آن از ۱۲ هزار تا ۳۰ هزار تومان متغیر است. قهوه سائیده شده که معمولا آب جوش از آن می گذرانند و صافش می کنند، نمی تواند حداکثر کیفیت را داشته باشد. درواقع این قهوه همان کیفیت طبیعی را دارد، اما کیفیت قهوه های فوری قابل تغییر است و می تواند بسیار متغیر باشد. قهوه فوری، حاصل پیشرفت تکنولوژی در زمینه تهیه انواع قهوه است و اغلب طعم و بوی بسیار مطبوعی دارد. همه قهوه هایی که می نوشیم! انواع قهوه بر اساس نوع مصرف و مقدار سایش و ترکیبات آن متغیر است.

قهوه سبز و کم خونی , قهوه سبز کم خونی میاره , قهوه سبز برای کم خونی , ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

به نظر می رسد قهوه سبب عوارض جانبی متعددی شود. کافئین موجود در قهوه سبز درست مثل کافئین در قهوه بو داده می تواند نشانه هایی از جمله سردرد، ناراحتی معده، اضطراب، افزایش ضربان قلب، تکرر ادرار و بی خوابی را شامل شود.

مضرات قهوه سبز برای معده و کم خونی

قهوه ترک، قهوه اسپرسو، قهوه عربی، قهوه فرانسه، کاپوچینو، موکا، فراپه و … انواع مشهور این نوشیدنی هستند. قهوه ترک را در قهوه جوش و در ترکیه غالبا سر میز، روی چراغ الکلی های کوچک و ظریف طی مراسم جالبی درست می کنند. قهوه اسپرسو نیز که نخستین بار در ایتالیا تهیه شد، معمولا در فنجان های کوچک پیش از ظهر یا بعد از ناهار نوشیده می شود. تلخی قهوه عربی بسیار بیشتر از سایر انواع قهوه هاست و رنگ آنهم به سیاهی می زند، اما آنچه در میان مردم ما به عنوان قهوه فرانسه معروف است، در واقع قهوه ساده ای است که با ریختن آب جوش روی قهوه سائیده و صاف کردن آن پس از چند لحظه به دست می آید و در فنجان های نسبتا بزرگ با شیر یا بدون شیر، شیرین یا تلخ نوشیده می شود. قهوه فرانسه خشک به درشتی شکر و به رنگ قهوه ای سیر است.

قهوه سبز و کم خونی , قهوه سبز کم خونی میاره , قهوه سبز برای کم خونی , ایا قهوه سبز برای کم خونی ضرر دارد

کافئین ممکن است برای افراد با شرایطی مانند گلوکوم، اضطراب، دیابت، فشار خون بالا، سندرم روده تحریک پذیر، پوکی استخوان و اختلالات خونریزی خطرناک باشد.

مضرات قهوه سبز برای بدن و کم خونی

کاپوچینو هم نوعی شیر قهوه ایتالیایی است. کاپوچین، نام فرقه ای از راهبان کاتولیک است که معمولا چهره ای رنگ پریده دارند و کلاهی سیاه به سر می گذارند. فنجان قهوه کاپوچینو با آن همه کف شیر و گرد کاکائو و دارچین، ظاهرا به نظر ایتالیایی ها شبیه قیافه راهبان کاپوچین بوده است! آنچه مسلم است، قهوه گیاه مفیدی است. هم نوشیدنی مطبوعی از آن به دست می آید و هم از تفاله آن می توان استفاده کرد. تفاله قهوه برای گرفتن بوی زهم و سایر بوهای نامطبوع دست بسیار موثر است. از این تفاله برای رنگ کردن مو هم می توان استفاده کرد.

قهوه سبز و کم خونی

شعر در مورد خسته نباشید

شعر در مورد خسته نباشید

شعر در مورد خسته نباشید ,شعر درباره خسته نباشید,شعر خسته نباشید,شعر خسته نباشید به همسر,شعر خسته نباشید استاد,شعر خسته نباشی,شعر درباره خسته نباشید,شعر برای خسته نباشید,شعری برای خسته نباشی,شعر در مورد خسته نباشید,شعر کودکانه خسته نباشید,شعر زیبای خسته نباشید,شعر خسته نباشی عشقم,شعر خسته نباشی عزیزم,شعر خسته نباشی سرنوشت,شعر خسته نباشی پل هوایی,شعر نو خسته نباشی,شعر طنز خسته نباشید,شعر نو خسته نباشید,شعر برای خسته نباشی

شعر در مورد خسته نباشید

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد خسته نباشید برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

همانقدر که باید قربان صدقه ی رویِ ماه بی آرایش زن رفت ؛ باید فدای خستگی های مرد هم شد .

همانقدر که باید بی حوصلگی های زن را طاقت آورد؛ کلافگی های مرد را هم باید فهمید …

شعر تاریکی شب , شعر در مورد تاریکی شب , شعر درباره تاریکی شب , شعر در وصف تاریکی شب

شعر در مورد خسته نباشید

شعر اسم قمر , شعر در مورد اسم قمر , شعر درباره اسم قمر , شعر در وصف اسم قمر

زن محبت را تلافی می‌کند….خستگی را ترمه بافی می‌کند

زن درخشان می‌کند الماس را….زن تجلی می‌دهد احساس را

شعر اسم هما , شعر در مورد اسم هما , شعر درباره اسم هما , شعر در وصف اسم هما

شعر درباره خسته نباشید

شعر آغاز , شعر در مورد آغاز , شعر درباره آغاز , شعر در وصف آغاز

زن، گل و آواز شبنم، با هم است….زن، پر از سجاده و ابریشم است

دسترنجِ جسم ما، جانِ زن است….نیمی از آیینه‌ی عرفان، زن است

شعر اتحاد , شعر در مورد اتحاد , شعر درباره اتحاد , شعر در وصف اتحاد

شعر خسته نباشید

شعر اضطراب , شعر در مورد اضطراب , شعر درباره اضطراب , شعر در وصف اضطراب

زن فقط آویز‌ه‌ی آغوش نیست….زن همین یک گوشوارِ گوش نیست

بلبلان، آواز در گُل یافتند….شاعران، در زن، تکامل یافتند.

شعر اسم ضحی , شعر در مورد اسم ضحی , شعر درباره اسم ضحی , شعر در وصف اسم ضحی

شعر خسته نباشید به همسر

شعر بخشش , شعر در مورد بخشش , شعر درباره بخشش , شعر در وصف بخشش

معنای عشق اسم کسیه

که تو اوج خستگی از به یادآوردنش لبخند بزنی

شعر اشتباه , شعر در مورد اشتباه , شعر درباره اشتباه , شعر در وصف اشتباه

شعر خسته نباشید استاد

شعر آواز , شعر در مورد آواز , شعر درباره آواز , شعر در وصف آواز

تو را….!!!! تمامی تو را…!!!! نگاه مهربانت را….!!!!! غرورنهفته درصدایت را…!!!! خستگی هایت را….!!!!!

همه را در امن ترین جای دلم جای می دهم و هرصبح سرک می کشم به این دارایی عزیز،،،،

وشبها هوشیار ونگهبان به خواب می روم،،،

و اگرکسی بپرسد شغلت چیست؟ پاسخ می دهم ؛ خزانه دار یک “عشق مهربان”

شعر معشوقه , شعر در مورد معشوقه , شعر درباره معشوقه , شعر در وصف معشوقه

شعر خسته نباشی

شعر اسم لاله , شعر در مورد اسم لاله , شعر درباره اسم لاله , شعر در وصف اسم لاله

امروز برای تو نوشتم بابا ،

واسه تو که خیلی وقتا خستگیاتو ندیدم ، نگاه مهربونتو ندیدم ،،

واسه تویی که اینقدر هوامو داشتی

تا بفهمم تنها مردی که باید بهش تکیه کنم تویی…

شعر اسم حامد , شعر در مورد اسم حامد , شعر درباره اسم حامد , شعر در وصف اسم حامد

شعر درباره خسته نباشید

شعر اسم ساغر , شعر در مورد اسم ساغر , شعر درباره اسم ساغر , شعر در وصف اسم ساغر

تنها پادشاه قلبم تویی…

و فقط تویی که هروقت دست رو سرم میکشی از رو صداقت و عشقه.

شعر اسم ساحل , شعر در مورد اسم ساحل , شعر درباره اسم ساحل , شعر در وصف اسم ساحل

شعر برای خسته نباشید

شعر اسم هادی , شعر در مورد اسم هادی , شعر درباره اسم هادی , شعر در وصف اسم هادی

بابا این روزا از چین کنار چشمات میترسم

از بزرگ شدن خودم و پیر شدن تو میترسم

از اینکه موهات سفید شه میترسم…

شعر اسم هستی , شعر در مورد اسم هستی , شعر درباره اسم هستی , شعر در وصف اسم هستی

شعری برای خسته نباشی

شعر اسم ملیحه , شعر در مورد اسم ملیحه , شعر درباره اسم ملیحه , شعر در وصف اسم ملیحه

آره میترسم چون میخوام تاابد مرد مردا باشی ،

شاه مردا باشی و کسی باشی که با نگاهت دلم آروم بشه..

شعر اسم سپیده , شعر در مورد اسم سپیده , شعر درباره اسم سپیده , شعر در وصف اسم سپیده

شعر در مورد خسته نباشید

شعر اسم قاسم , شعر در مورد اسم قاسم , شعر درباره اسم قاسم , شعر در وصف اسم قاسم

بابا پیر نشو، خسته نشو غمگین و دلخسته نشو شاد بمون ،

قشنگ من فدات بشم ، خسته نشو..

شعر اسم هدیه , شعر در مورد اسم هدیه , شعر درباره اسم هدیه , شعر در وصف اسم هدیه

شعر کودکانه خسته نباشید

شعر طاق بستان , شعر در مورد طاق بستان , شعر درباره طاق بستان , شعر در وصف طاق بستان

ای کاش نگاه خسته را خوابی بود / یا در شب بی ستاره مهتابی بود

ما مثل دو کاج دور از هم هستیم / ای کاش که بین من و تو تابی بود

شعر اسم کوثر , شعر در مورد اسم کوثر , شعر درباره اسم کوثر , شعر در وصف اسم کوثر

شعر زیبای خسته نباشید

شعر اسم شکوفه , شعر در مورد اسم شکوفه , شعر درباره اسم شکوفه , شعر در وصف اسم شکوفه

باورم شد که تو خسته تر از آن بودی که بفهمی دوست داشتنم را…

از من گذشت… اما… هرجا هستی “خسته نباشی”…

شعر اسم سارا , شعر در مورد اسم سارا , شعر درباره اسم سارا , شعر در وصف اسم سارا

شعر خسته نباشی عشقم

شعر اسم عطیه , شعر در مورد اسم عطیه , شعر درباره اسم عطیه , شعر در وصف اسم عطیه

باورت شد عشق اینجا ذلت است؟؟

عاشقی سوزاندن حیثیت است؟؟؟

باورت شد دوستی ها لحظه ایست؟

بیوفایی قسمتی از زندگیست؟؟

شعر مکه , شعر در مورد مکه , شعر درباره مکه , شعر در وصف مکه

شعر خسته نباشی عزیزم

شعر تقوا , شعر در مورد تقوا , شعر درباره تقوا , شعر در وصف تقوا

من که گفتم حاصلش دل بستگیست!!

در نهایت خستگی و خستگیست!!!

من که گفتم این بهار افسردگیست!!

دل نبندی این پرستو رفتنیست!!

شعر تکرار , شعر در مورد تکرار , شعر درباره تکرار , شعر در وصف تکرار

شعر خسته نباشی سرنوشت

شعر تسلیت پدر , شعر در مورد تسلیت پدر , شعر درباره تسلیت پدر , شعر در وصف تسلیت پدر

عاقبت دیدی که ماتت کردورفت!!

خنده‌ای بر خاطراتت کرد و رفت!!

آه عجب کاری بدستت داد دل!!

هم شکست و هم شکستت داد دل!!

شعر تسلیت مرگ جوان , شعر در مورد تسلیت مرگ جوان , شعر درباره تسلیت مرگ جوان , شعر در وصف تسلیت مرگ جوان

شعر خسته نباشی پل هوایی

شعر تکبر , شعر در مورد تکبر , شعر درباره تکبر , شعر در وصف تکبر

تمام خستگی هایت را یکجا میخرم!!! تو فقط قول بده…

صدای خنده هایت را به کسی نفروشی…!!!

شعر تعجب , شعر در مورد تعجب , شعر درباره تعجب , شعر در وصف تعجب

شعر نو خسته نباشی

شعر علاقه , شعر در مورد علاقه , شعر درباره علاقه , شعر در وصف علاقه

طبیبان بر سر بالین من اهسته می گفتند

که امشب تا سحر این عاشق دل خسته میمیرد

به هر جا میرود طابوت من غوفا به پا خیزد

چه سنگین می رود این مرده از بس ارزو دارد

شعر تفکر , شعر در مورد تفکر , شعر درباره تفکر , شعر در وصف تفکر

شعر طنز خسته نباشید

شعر تلفن , شعر در مورد تلفن , شعر درباره تلفن , شعر در وصف تلفن

آدما همیشه مهربون نمیمونن یه جایی خسته میشن

و تلافی همه چیزو در میارن

شعر مظلومیت , شعر در مورد مظلومیت , شعر درباره مظلومیت , شعر در وصف مظلومیت

شعر نو خسته نباشید

شعر مغز , شعر در مورد مغز , شعر درباره مغز , شعر در وصف مغز

خستم از لبخند اجباری

خستم از حرفای تکراری

خسته از خواب فراموشی زندگی با وهم بیداری

شعر عروسک , شعر در مورد عروسک , شعر درباره عروسک , شعر در وصف عروسک

شعر برای خسته نباشی 

شعر مقاومت , شعر در مورد مقاومت , شعر درباره مقاومت , شعر در وصف مقاومت

نذر کردم تا بیایی هر چه دارم مال تو

چشم های خسته و پر انتظارم مال تو

یک دل دیوانه دارم با هزاران آرزو

آرزویم هیچ، قلب بی قرارم مال تو

شعر عادت , شعر در مورد عادت , شعر درباره عادت , شعر در وصف عادت

شعر در مورد خسته نباشید

شعر فتنه , شعر در مورد فتنه , شعر درباره فتنه , شعر در وصف فتنه

از عذاب لحظه هاى بى تو بودن خسته ام

گر نیایى در کنارم دیگر از جان رفته ام

تا به کى حسرت کشم از دورى چشمان تو؟

دست سردم بیقرار از دورى دستان تو؟

شعر تلافی , شعر در مورد تلافی , شعر درباره تلافی , شعر در وصف تلافی

شعر درباره خسته نباشید

شعر عبادت , شعر در مورد عبادت , شعر درباره عبادت , شعر در وصف عبادت

خسته ام از همه دنیا

خسته ام از لبخندهای بی رمق

خسته ام از تکرار مکررهای زندگی

دردم دوا نمیشود وقتی او کنارم نباشد

شعر عربستان , شعر در مورد عربستان , شعر درباره عربستان , شعر در وصف عربستان

شعر خسته نباشید

شعر مشهد , شعر در مورد مشهد , شعر درباره مشهد , شعر در وصف مشهد

همسرم خسته نباشی ؛

امروز حسابی خسته شدی…

تعبیر خواب سگ , تعبیرخواب سگ , سگ در خواب دیدن , تعبیر خواب سگ سیاه هار

شعر خسته نباشید به همسر

حافظ , اشعار حافظ , شعر حافظ , اشعار عاشقانه حافظ , اشعار دیوان حافظ شیرازی

میبینی سکوتم را؟ میبینی درماندگی ام را؟

میبینی نداشتنت چه برسرفریادخاموشم آورده است؟

نیما یوشیج , شعر نیما یوشیج , اشعار نیما یوشیج , شعر نو نیما یوشیج

شعر خسته نباشید استاد

سهراب سپهری , اشعار سهراب سپهری , شعر سهراب سپهری , شعر نو سهراب سپهری

خستگی ناپذیرترین افراد روی زمین کسانی هستند

که استادشان بهشان گفت چن دقیقه مطالعه کنید هر وقت خسته شدید ازتون امتحان میگیرم

ولی معمولا ترفندشان به نتیجه ی دلخواهشان نمیرسد!

اشعار عاشقانه شاملو , شعر شاملو , شعر عاشقانه شاملو , شعر های عاشقانه شاملو

شعر خسته نباشی

جملات عاشقانه برای همسر , جملات عاشقانه به همسر , جملات عاشقانه برای همسرم , جملات عاشقانه به همسرم

باور کن انقدر ها هم سخت نیست فهمیدن اینکه بعضی ها می آیند

که نمانند… ! که نباشند… ! که نبینند… !

تعبیر خواب گربه , تعبیر خواب بچه گربه , تعبیر خواب زاییدن گربه , تعبیر خواب گاز گرفتن گربه , تعبیر خواب گربه سفید

شعر درباره خسته نباشید

شعر پدر , شعر در مورد پدر , شعر درباره پدر , شعر در وصف پدر

کوالا ها اگر در 24 ساعت کمتر از 18 ساعت بخوابند از خستگی میمیرند

احساس میکنم یه نسبت دوری باهاش دارم

شعر مادر , شعر در مورد مادر , شعر درباره مادر , شعر در وصف مادر

شعر برای خسته نباشید

شعر دوست , شعر در مورد دوست , شعر درباره دوست , شعر در وصف دوست

شک ندارم یکی تو خواب از ما کار میکشه

وگرنه این حجم خستگی اول صبح غیر عادیه

شعر دریا , شعر در مورد دریا , شعر درباره دریا , متن در مورد دریا , اس ام اس در مورد دریا

شعری برای خسته نباشی

شعر برادر , شعر در مورد برادر , شعر درباره برادر , شعر در وصف برادر

زندگی انگار تمام صبرش را بخشیده است به من…!

هرچه من صبوری میکنم او با بی صبری تمام هول میزندبرای ضربه بعد…!

کمی خستگی در کن، لعنتی… خیالت راحت…!

خستگی من به این زودی ها در نمی شود…

شعر خواهر , شعر در مورد خواهر , شعر درباره خواهر , شعر در وصف خواهر

شعر در مورد خسته نباشید

شعر زندگی , شعر در مورد زندگی , شعر درباره زندگی , شعر در وصف زندگی

تو را….!!!! تمامی تو را…!!!! نگاه مهربانت را….!!!!! غرورنهفته درصدایت را…!!!! خستگی هایت را….!!!!!

همه را در امن ترین جای دلم جای می دهم

شعر مهر ماه , شعر در مورد مهر ماه , شعر درباره مهر ماه , شعر در وصف مهر ماه

شعر کودکانه خسته نباشید

شعر عشق , شعر در مورد عشق , شعر درباره عشق , شعر در وصف عشق

ببار بارون تا در شه خستگی از پام

ببار بارون که من شیدا ترین شیدای این دنیام

شعر گل , شعر در مورد گل , شعر درباره گل , شعر در وصف گل

شعر زیبای خسته نباشید

شعر شب بخیر , شعر در مورد شب بخیر , شعر درباره شب بخیر , شعر در وصف شب بخیر

خستگی فقط زمانی روی میدهد که شوق رفتن را از دست می دهیم …

کافیست فقط دوست را به یاد بیاوریم …

شعر صبح بخیر , شعر در مورد صبح بخیر , شعر درباره صبح بخیر , شعر در وصف صبح بخیر

شعر خسته نباشی عشقم

شعر عید غدیر , شعر در مورد عید غدیر , شعر درباره عید غدیر , شعر در وصف عید غدیر

من که گفتم حاصلش دل بستگیست!!

در نهایت خستگی و خستگیست!!!

شعر تنهایی , شعر در مورد تنهایی , شعر درباره تنهایی , شعر در وصف تنهایی

شعر خسته نباشی عزیزم

شعر تولد , شعر در مورد تولد , شعر درباره تولد , شعر در وصف تولد

من در این تاریکی فکر یک بره ی روشن هستم،

که بیاید علف خستگی ام را بچرد

شعر ماه محرم , شعر در مورد ماه محرم , شعر درباره ماه محرم , شعر در وصف ماه محرم

شعر خسته نباشی سرنوشت

شعر لیاقت , شعر در مورد لیاقت , شعر درباره لیاقت , شعر در وصف لیاقت

تمام خستگی هایت را یکجا میخرم!!! تو فقط قول بده…

صدای خنده هایت را به کسی نفروشی…!!!

شعر لب , شعر در مورد لب , شعر درباره لب , شعر در وصف لب

شعر خسته نباشی پل هوایی

شعر لبخند , شعر در مورد لبخند , شعر درباره لبخند , شعر در وصف لبخند

حالم بهم میخورد از دیروزهایی

که باعث خستگی امروزم شده اند

شعر ادب , شعر در مورد ادب , شعر درباره ادب , شعر در وصف ادب

شعر نو خسته نباشی

شعر انسانیت , شعر در مورد انسانیت , شعر درباره انسانیت , شعر در وصف انسانیت

دوست عجب امنیت خوبی ست!

میتوانی با او خودِ خودت باشی!

شعر تهران , شعر در مورد تهران , شعر درباره تهران , شعر در وصف تهران

شعر طنز خسته نباشید

شعر آسمان , شعر در مورد آسمان , شعر درباره آسمان , شعر در وصف آسمان

من از تو یاد گرفتم تمام زندگیمو حالا با کی بگم این قصه وابستگیمو؟

رو دوش کی بزارم یه دنیا خستگیمو؟

شعر خداحافظی , شعر در مورد خداحافظی , شعر درباره خداحافظی , شعر در وصف خداحافظی

شعر نو خسته نباشید

شعر مرگ , شعر در مورد مرگ , شعر درباره مرگ , شعر در وصف مرگ

با پای دل قدم زدن آن هم کنار تو

باشد که خستگی بشود شرمسار تو

در دفتر همیشه ی من ثبت می شود

این لحظه ها عزیزترین یادگار تو

شعر ماه اردیبهشت , شعر در مورد ماه اردیبهشت , شعر درباره ماه اردیبهشت , شعر در وصف ماه اردیبهشت

شعر برای خسته نباشی  

بخواب عشقم , بخواب عشقم شعر , بخواب عشقم شعرنو , آسوده بخواب عشقم

تا دست هیچ کس نرسد تا ابد به من

می خواستم که گم بشوم در حسار تو

احساس می کنم که جدایم نموده اند

همچون شهاب سوخته ای از مدار تو

شعر موفقیت , شعر در مورد موفقیت , شعر درباره موفقیت , شعر در وصف موفقیت

شعر در مورد خسته نباشید

شعر دلتنگی , شعر در مورد دلتنگی , شعر درباره دلتنگی , شعر در وصف دلتنگی

آن کوپه ی تهی منم آری که مانده ام

خالی تر از همیشه و در انتظار تو

این سوت آخر است و غریبانه می رود

تنهاترین مسافر تو از دیار تو

شعر آتش , شعر در مورد آتش , شعر درباره آتش , شعر در وصف آتش

شعر درباره خسته نباشید

شعر پاییز , شعر در مورد پاییز , شعر درباره پاییز , شعر در وصف پاییز

هر چند مثل آینه هر لحظه فاش تو

هشدار می دهد به خزانم بهار تو

اما در این زمانه عسرت مس مرا

ترسم که اشتباه بسنجد عیار تو

شعر امام علی , شعر در مورد امام علی , شعر درباره امام علی , شعر در وصف امام علی

شعر خسته نباشید

شعر دوستت دارم , شعر در مورد دوستت دارم , شعر درباره دوستت دارم , شعر در وصف دوستت دارم

نذر کرده ام یک روزی که خوشحال تر بودم بیایم و بنویسم که زندگی را باید با لذت خورد،

که ضربه های روی سر را باید آرام بوسید و بعد لبخند زد و دوباره با شوق راه افتاد .

شعر گذر عمر , شعر در مورد گذر عمر , شعر درباره گذر عمر , شعر در وصف گذر عمر

شعر خسته نباشید به همسر

شعر کلیسا , شعر در مورد کلیسا , شعر درباره کلیسا , شعر در وصف کلیسا

گاهی اونقدر خسته میشویم که خستگیمون در نمیشه ،

“ درد ” میشه !

شعر کودکی , شعر در مورد کودکی , شعر درباره کودکی , شعر در وصف کودکی

شعر خسته نباشید استاد

شعر کمک , شعر در مورد کمک , شعر درباره کمک , شعر در وصف کمک

چشمانم به نگاهت حسودی می کنند و نگاه مشتاق و تشنه توبه دستان گریزان من ناگسستنی است..

چقدر خستگی ناپذیرست… آشوب نگاه تو..

شعر مردانگی , شعر در مورد مردانگی , شعر درباره مردانگی , شعر در وصف مردانگی

شعر خسته نباشی

شعر غربت , شعر در مورد غربت , شعر درباره غربت , شعر در وصف غربت

فصلها جاده‌های خستگی‌اند؛ بی‌ نگاهت رسیده‌ام به خزان؛

برسانم به دور برگردان..!

شعر هدف , شعر در مورد هدف , شعر درباره هدف , شعر در وصف هدف

شعر درباره خسته نباشید

شعر گرگ , شعر در مورد گرگ , شعر درباره گرگ , شعر در وصف گرگ

مادر یعنی به تعداد آرامش همه خوابهای کودکانه تو،

بیداری!

شعر جهالت , شعر در مورد جهالت , شعر درباره جهالت , شعر در وصف جهالت

شعر برای خسته نباشید

شعر پرسپولیس , شعر در مورد پرسپولیس , شعر درباره پرسپولیس , شعر در وصف پرسپولیس

تازگیا به این نتیجه رسیدم 90% خستگی آدما تو جورابشون جمع می شه

همچین که جورابو در میاری انگار بار عالمو از دوشت برداشتن خستگیت در می ره

شعر پرنده , شعر در مورد پرنده , شعر درباره پرنده , شعر در وصف پرنده

شعری برای خسته نباشی

شعر خنده , شعر در مورد خنده , شعر درباره خنده , شعر در وصف خنده

می نشینی روبه رویم خستگی در میکنی

چای می ریزم برایت توی فنجانی که نیست

شعر خواب , شعر در مورد خواب , شعر درباره خواب , شعر در وصف خواب

شعر در مورد خسته نباشید

شعر هجران , شعر در مورد هجران , شعر درباره هجران , شعر در وصف هجران

مثل هرروز نشستم سرمیزی که فقط

خستگی های من و چای کسی هست که نیست

شعر استقلال , شعر در مورد استقلال , شعر درباره استقلال , شعر در وصف استقلال

شعر کودکانه خسته نباشید

شعر سربازی , شعر در مورد سربازی , شعر درباره سربازی , شعر در وصف سربازی

ای رونق جانم ز تو چون چرخ گردانم ز تو

گندم فرست ای جان که تا خیره نگردد آسیا

دیگر نخواهم زد نفس این بیت را می‌گوی و بس

بگداخت جانم زین هوس ارفق بنا یا ربنا

شعر چوپان , شعر در مورد چوپان , شعر درباره چوپان , شعر در وصف چوپان

شعر زیبای خسته نباشید

شعر همسر , شعر در مورد همسر , شعر درباره همسر , شعر در وصف همسر

خسته مانده ام نمی پرسی

که مرا خسته خرابی بود

شعر فوتبال , شعر در مورد فوتبال , شعر درباره فوتبال , شعر در وصف فوتبال

شعر خسته نباشی عشقم

شعر آزادی , شعر در مورد آزادی , شعر درباره آزادی , شعر در وصف آزادی

وی داروی صد هزار خسته

نک خسته بی قرار برخیز

شعر حسادت , شعر در مورد حسادت , شعر درباره حسادت , شعر در وصف حسادت

شعر خسته نباشی عزیزم

شعر حال خوش , شعر در مورد حال خوش , شعر درباره حال خوش , شعر در وصف حال خوش

چون نوبت نگاه رسد خسته می شود

چشمت که در شکستن دل هیچ خسته نیست

شعر غروب , شعر در مورد غروب , شعر درباره غروب , شعر در وصف غروب

شعر خسته نباشی سرنوشت

شعر خدا , شعر در مورد خدا , شعر درباره خدا , شعر در وصف خدا

بپر چو خسته شود آن پرت سجودی کن

برای حال من خسته جان و دل مهجور

شعر فرزند , شعر در مورد فرزند , شعر درباره فرزند , شعر در وصف فرزند

شعر نو خسته نباشی

شعر غرور , شعر در مورد غرور , شعر درباره غرور , شعر در وصف غرور

سنگ مزن بر طرف کارگه شیشه گری

زخم مزن بر جگر خسته خسته جگری

شعر غم , شعر در مورد غم , شعر درباره غم , شعر در وصف غم

شعر خسته نباشی پل هوایی

شعر حرف مفت , شعر در مورد حرف مفت , شعر درباره حرف مفت , شعر در وصف حرف مفت

گر خسته شود کفت کفی دگرت بخشد

ور خسته شود حلقت در حلقه سلطانی

شعر محبت , شعر در مورد محبت , شعر درباره محبت , شعر در وصف محبت

شعر طنز خسته نباشید

شعر چشم , شعر در مورد چشم , شعر درباره چشم , شعر در وصف چشم

شمس الحق تبریزی از حسن و دلاویزی

گر خسته جگر خواهی نک خسته جگر باری

شعر افغانستان , شعر در مورد افغانستان , شعر درباره افغانستان , شعر در وصف افغانستان

شعر نو خسته نباشید

شعر مهربانی , شعر در مورد مهربانی , شعر درباره مهربانی , شعر در وصف مهربانی

دردمندی مستمندی خسته ای

کارزار کار زار افتاده ای

شعر ماه , شعر در مورد ماه , شعر درباره ماه , شعر در وصف ماه

شعر برای خسته نباشی  

شعر مسافرت , شعر در مورد مسافرت , شعر درباره مسافرت , شعر در وصف مسافرت

خسته فرهادی، شکسته وامقی

خسروی بی خواستگار افتاده ای

شعر حجاب , شعر در مورد حجاب , شعر درباره حجاب , شعر در وصف حجاب

شعر در مورد خسته نباشید

شعر امام حسن عسکری , شعر در مورد امام حسن عسکری , شعر درباره امام حسن عسکری , شعر در وصف امام حسن عسکری

هست درین درد من خسته را

مرگ سزاوارترین مرهمی

شعر حضرت مهدی , شعر در مورد حضرت مهدی , شعر درباره حضرت مهدی , شعر در وصف حضرت مهدی

شعر درباره خسته نباشید

شعر آب , شعر در مورد آب , شعر درباره آب , شعر در وصف آب

طاقت تیر غمش نیاورد

سینه مجروح خسته تو

شعر تشکر , شعر در مورد تشکر , شعر درباره تشکر , شعر در وصف تشکر

شعر خسته نباشید

شعر نیمه شعبان , شعر در مورد نیمه شعبان , شعر درباره نیمه شعبان , شعر در وصف نیمه شعبان

دل خسته آنگاه سودای زلفت

بنالم بناسوری زخم شانه

شعر عروس و داماد , شعر در مورد عروس و داماد , شعر درباره عروس و داماد , شعر در وصف عروس و داماد

شعر خسته نباشید به همسر

شعر خوشبختی , شعر در مورد خوشبختی , شعر درباره خوشبختی , شعر در وصف خوشبختی

من نه بهار و نه خزان دیده ام

خسته و فرسوده و رنجیده ام

شعر قهوه , شعر در مورد قهوه , شعر درباره قهوه , شعر در وصف قهوه

شعر خسته نباشید استاد

شعر قضاوت , شعر در مورد قضاوت , شعر درباره قضاوت , شعر در وصف قضاوت

عاقبت، آن مرغک عزلت گزین

گشت بسی خسته و اندوهگین

شعر معلم , شعر در مورد معلم , شعر درباره معلم , شعر در وصف معلم

شعر خسته نباشی

شعر دی ماه , شعر در مورد دی ماه , شعر درباره دی ماه , شعر در وصف دی ماه

که دل خسته خاقانی را

از تحیات توبخشند حیات

شعر زمستان , شعر در مورد زمستان , شعر درباره زمستان , شعر در وصف زمستان

شعر برای خسته نباشید

شعر سیزده بدر , شعر در مورد سیزده بدر , شعر درباره سیزده بدر , شعر در وصف سیزده بدر

خواجو دل خسته را بزنجیر

در جعد مسلسل تو بسته

شعر ذات خراب , شعر در مورد ذات خراب , شعر درباره ذات خراب , شعر در وصف ذات خراب

شعر درباره خسته نباشید

 شعر رمضان , شعر در مورد رمضان , شعر درباره رمضان , شعر در وصف رمضان

بسته گیتی ازو بیابد راحت

خسته گیتی ازو بیابد درمان

 شعر جنگ , شعر در مورد جنگ , شعر درباره جنگ , شعر در وصف جنگ

شعری برای خسته نباشی

 شعر قرآن , شعر در مورد قرآن , شعر درباره قرآن , شعر در وصف قرآن

کیم من، دردمندی، ناتوانی

اسیری، خسته ای، افسرده جانی

شعر صبر , شعر در مورد صبر , شعر درباره صبر , شعر در وصف صبر

شعر در مورد خسته نباشید

شعر ضامن آهو , شعر در مورد ضامن آهو , شعر درباره ضامن آهو , شعر در وصف ضامن آهو

خسته از پیکان محرومی، پرم

مانده بر زانوی خاموشی، سرم

شعر نفاق , شعر در مورد نفاق , شعر درباره نفاق , شعر در وصف نفاق

شعر کودکانه خسته نباشید

شعر کنار هم بودن , شعر در مورد کنار هم بودن , شعر درباره کنار هم بودن , شعر در وصف کنار هم بودن

ور گل دولتت همی باید

خسته خار یار باید بود

شعر در مورد خسته نباشید