سایت فلرن

اس ام اس ها و جوک های خوب

سایت فلرن

اس ام اس ها و جوک های خوب

خواص جو

خواص جو

 خواص جو دوسر , خواص جو دوسر در بدنسازی , خواص جو دوسر برای صبحانه , خواص جو دوسر برای لاغری

 سبوس جو دوسر دارای خواص باور نکردنی است، این ماده غذایی علاوه بر اینکه در لاغری تاثیر بسزایی دارد ضد دیابت است و کلسترول را کاهش می‌دهد.جو دو سر یا یولاف گیاهی است از خانواده گندمیان که دارای گل‌های بسیار ریز و نامشخص است. اگر جو دوسر را فقط یک غذای صبحانه بدانیم، کاری که می‌تواند در طول روز برای بدن انجام دهد را دست کم گرفته‌ایم. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص جو دوسر و پرک در بدنسازی و بارداری برای صبحانه و پوست و لاغری در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد مغذی جو

یک فنجان جو (حدود ۱۸۴ گرم) پوست‌کنده‌ محتوی مواد مغذی زیر است: ۶۵۱ کالری انرژی؛ ۲۲/۹۶ گرم پروتئین؛ ۴/۲۳ گرم چربی؛ بدون کلسترول؛ ۱۳۵ گرم کربوهیدرات؛ ۳۱/۸ گرم فیبر؛ ۶۱ میلی‌گرم کلسیم؛ ۶/۶۲ میلی‌گرم آهن؛ ۱/۱۸۹ میلی‌گرم تیامین (ویتامین B۱)؛ ۰/۵۲۴ میلی‌گرم ریبوفلاوین (ویتامین B۲)؛ ۸/۴۷۱ میلی‌گرم نیاسین (ویتامین B۳)؛ ۰/۵۸۵ میلی‌گرم ویتامین B۶؛ ۳۵ میکروگرم فولات (ویتامین B۹)؛ ۲۴۵ میلی‌گرم منیزیم؛ ۴۸۶ میلی‌گرم فسفر؛ ۵/۱ میلی‌گرم زینک. نیاز افراد به مواد مغذی مختلف به سن و جنسیت افراد بستگی دارد.

خواص درمانی جو

فیبر موجود در جو از یبوست جلوگیری می‌کند و به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. آبِ علفِ جو باعث می‌شود شیره‌های گوارشی شدیدتر کار کنند. این امر باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما می‌شود. این ویژگی در کسانی که از مشکل نفخ شکم رنج می‌برند، اهمیت ویژه‌ای دارد.یکی از خواص جو این است که به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند. جو و علف جو محتوی منگنر، فسفر و مس هستند. این عناصر به سلامت استخوان کمک می‌کنند.کمک به درمان کم خونی یکی دیگر از خواص جو است. آهن موجود در جو با افزایش حجم خون از کم خونی و خستگی پیشگیری می‌کند.

طبع جو

جو از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است. • غذایی بسیار قوی برای افراد ضعیف است. • خاصیت نرم کننده دارد. • جوشانده جو ادرارآور است. • در قدیم از جو برای سقط جنین استفاده می کردند. • جو تب، بیماری های کبدی و اسهال را برطرف می کند. • درمان کننده اسهال خونی، بواسیر، ورم کلیه و ورم مثانه است.

خواص جو دو سر برای دیابت

دیابت یک بیماری متابولیک است، که سطح گلوکز خون را افزایش می‌دهد و ممکن است به تاری دید، تکرر ادرار و خستگی مفرط منجر شود. دیابت همچنین می‌تواند ناراحتی‌های جدی‌تری نیز به همراه داشته باشد، من جمله آسیب عصبی یا کلیوی، مشکلات قلبی و عروقی، سکته، و اختلالات شنوایی. جو دو سر مملو از فیبر است. مطالعات نشان داده‌اند که یک رژیم غذایی مملو از فیبر ممکن است خطر ابتلا به دیابت را تا ۳۰٪ کاهش دهد.

جو برای صبحانه

جو سرشار از مواد مغذی است و به‌خوبی فرد را سیر می‌کند. جو ازجمله خوراکی های سرشار از فیبر و مواد معدنی ضروری مانند «سلنیم»، مس، «تریپتوفان» و منگنز است. جو به شما انرژی می‌دهد و برای مدت نسبتا طولانی شما را سیر نگه می‌دارد. منگنز موجود در جو به شما احساس شادی و سرزندگی می‌دهد و دستگاه عصبی‌تان را آرام می‌کند.در یک مطالعه‌ی ۱۹ ساله که محققان دانشگاه هاروارد بر روی تأثیر صبحانه‌های محتوی غلات انجام دادند، مشاهده شد کسانی که صبح‌ها یک کاسه غلات کامل مصرف می‌کنند، ۲۹٪ کمتر از دیگران به نارسایی‌های قلبی مبتلا می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.