سایت فلرن

اس ام اس ها و جوک های خوب

سایت فلرن

اس ام اس ها و جوک های خوب

طرز تهیه بورک

طرز تهیه بورک

طرز تهیه بورک گوشت و پنیر , طرز تهیه بورک گوشت , طرز تهیه بورک اسفناج و پنیر , طرز تهیه بورک پنیر

 بورک یکی از معروف‌ترین میان وعده‌ها در بین مردم کشور ترکیه است. بورک (به ترکی Börek) یک میان وعده فوق العاده پرطرفدار در کشور ترکیه است. این پیش غذا متشکل است از یک خمیر نان یا شیرینی (معروف به خمیر یوفکا) و مواد مورد علاقه! بسته به زمانی که می‌خواهید بورک درست کنید، مواد مورد علاقه‌ای را در این خمیر می‌پیچانید و در روغن سرخ و یا در فر پخت می‌کنید. مثلا مردم ترکیه عادت دارند که برای صبحانه یا عصرانه در خمیر یوفکا پنیر و سبزیجات و زیتون منطقه اژه (سواحل دریای اژه) بپیچانند و یا برای نهار در آن کالباس، گوجه، زیتون، سبزیجات، پنیر، فلفل دلمه‌ای و… بگذارند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره دستور پخت و طرز تهیه بورک اسفناج و مرغ و گوشت و قارچ و پنیر ترکیه در دسته آشپزی برای ۸ نفر برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه بورک اسفناج

روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری

سیر تازه: ۲ حبه رنده شده

پیاز متوسط: ۱ عدد ساطوری خرد شده

اسفناج: ۵۰۰ گرم شسته شده و ساطوری خرد شده

پنیر فتا: ۲۵۰ گرم

نمک و فلفل سیاه تازه: به مقدار دلخواه

شیر: فنجان

تخم‌مرغ: ۲ عدد

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

خمیر یوفکا: ۳ ورقه بزرگ

طرز تهیه بورک اسفناج

در یک ماهیتابه نچسب مقداری روغن زیتون بریزید و روی حرارت ملایم کمی گرم کنید. ابتدا پیاز را تفت دهید تا سبک شود. سپس سیر رنده شده و اسفناج‌های ساطوری شده را اضافه کنید و تفت دهید. اسفناج‌ها باید نرم شوند، ۵ دقیقه زمان برای نرم شدن اسفناج‌ها کافی است. در یک کاسه متوسط پنیر فتا را خرد کنید و بریزید. کمی نمک و فلفل سیاه خرد شده تازه به پنیر فتا اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا پنیر مزه‌دار شود. حالا پنیر را با اسفناج تفت خورده و سایر مخلفات مخلوط کنید.در یک کاسه متوسط تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و با شیر و مقداری روغن زیتون خوب هم بزنید و مخلوط کنید. در صورت دلخواه می‌توانید کمی نمک و فلفل سیاه تازه خرده شده هم به این مخلوط اضافه کنید.

طرز تهیه بورک , طرز تهیه بورک اسفناج , طرز تهیه بورک مرغ , طرز تهیه بورک گوشت و قارچ

فر را روشن کنید و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. کف سینی فر را با کمی روغن زیتون چرب کنید. معمولا بورک اسفناج را یک لایه درست می‌کنند و سپس برش می‌زنند. یک ورقه خمیر یوفکا را وسط سینی فر بگذارید و  روی آن ترکیب شیر و تخم‌مرغ را با برس بمالید. مخلوط اسفناج را روی خمیر یوفکا بریزید و سه لایه دیگر خمیر روی آن بگذارید. روی هر لایه خمیر با برس مخلوط شیر و تخم‌مرغ بمالید. خمیر یوفکا را با احتیاط تا بزنید، روی خمیر مخلوط شیر و تخم‌مرغ بمالید و در فر بگذارید. ۲۵ تا سی دقیقه زمان برای پخت بورک اسفناج و پنیر فتا کافی است. زمانی که روی سطح بورک طلایی شد آن را از فر بیرون بیاورید. کمی صبر کنید تا سرد شود سپس آن را برش بزنید و سرو کنید. بورک اسفناج و پنیر را مثل بورک گوشت به صورت رول یا هر شکل دیگری که می‌پسندید می‌توانید درست کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.