سایت فلرن

اس ام اس ها و جوک های خوب

سایت فلرن

اس ام اس ها و جوک های خوب

خواص تخمه کدو

خواص تخمه کدو

 خواص تخمه کدو , خواص تخمه کدو برای لاغری , خواص تخمه کدو در طب سنتی , خواص تخمه کدو تنبل

تخمه کدو یا تخم کدو از دانه های مقوی و سرشار از مواد مغذی می باشد که به عنوان میان وعده انرژی بخش بسیار محبوب است.مطالعه ای نشان می دهد مصرف تخم کدو تاثیر مثبت در کاهش فعالیت سلول های سرطان سینه داشته و به پیشگیری و درمان سرطان سینه کمک می کند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص تخمه کدو برای مو و لاغری و کودکان در طب سنتی و بارداری در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد مغذی تخمه کدو

تخمه کدو دانه‌ای تخت با پوششی به رنگ سبز تیره است و سطح زیر این پوشش سفید مایل به زرد است. بافت این تخمه قابل جویدن است و مانند دیگر مغزها طعمی عالی دارد. مزه‌ی تخمه کدو شیرین و کمی ترد است. می‌توانید آن را به عنوان یک تنقلات بی‌نظیر برای روزتان، یا افزودنی فوق‌العاده برای غذاها مصرف کنید. تخمه کدو انواع مختلف مواد مغذی را، از جمله منیزیم، فسفر، منگنز، روی، آهن، و مس تامین می‌کند.

روغن تخمه کدو

روغن تخمه کدو تنبل و تخمه کدو حلوایی حاوی اسید لینولئیک و اولئیک می باشد که برای سلامت کلیه و قلب مفید است. روغن تخمه کدو تنبل برای بهبود خلق و خو و درمان افسردگی مفید می باشد. روغن تخمه کدو برای افزایش رشد مو مفید است. روغن تخمه کدو به کاهش فشار خون و کلسترول خون کمک کرده و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. روغن تخمه کدو به کاهش برخی از علائم یائسگی مانند گرگرفتگی، درد مفاصل و سردرد کمک می کند.

کاهش وزن با تخمه کدو

چربی های موجود در تخمه کدو می توانند متابولیسم بدن را افزایش دهند، میزان تعادل هورمونی را حفظ کنند و همچنین باعث کاهش اشتها و در نتیجه لاغری و کاهش وزن شما شوند. مصرف یک مشت تخمه کدو صبح ناشتا می تواند برای کاهش وزن مناسب باشد. تخمه کدو چاق کننده است؟ مصرف بیش از حد تخمه کدو می تواند برای افرادی با فعالیت کم چاق کننده باشد.

خواص تخمه کدو

مطالعات نشان داده که منیزیم موجود در تخمه کدو می تواند قند خون را کاهش دهد و به کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دو کمک کند.قبل از مصرف تخمه کدو بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.مصرف مقدار مناسب تخمه کدو می تواند برای درمان اسید معده، ریفلاکس معده، سوزه سردل و معده درد مفید باشد.تخمه کدو تنبل غنی از چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها می باشد که برای سلامت کبد مفید می باشد، ترکیب تخمه کدو و تخم کتان برای درمان کبد چرب مفید می باشد.تخمه کدو از تجمع مواد سمی در کلیه که باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند جلوگیری کرده و می تواند برای درمان سنگ کلیه مفید باشد.

تخمه کدو در بدنسازی

تخمه کدو غنی از چربی اشباع نشده، فیبر و مواد مغذی شامل منیزیم و اسیدهای آمینه است که به افزایش سطح تستوسترون کمک می کند. تخمه کدو همچنین حاوی اسید آمینه لوسین است که برای کاهش چربی بدن مفید بوده و بنابراین یک مکمل غذایی محبوب برای بدنسازی در بین ورزشکاران و بدنسازان می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.