سایت فلرن

اس ام اس ها و جوک های خوب

سایت فلرن

اس ام اس ها و جوک های خوب

عفونت گوش خارجی : درمان های خانگی عفونت گوش شناگر +جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد  عفونت گوش خارجی : درمان های خانگی عفونت گوش شناگر +جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

عفونت گوش خارجی : درمان های خانگی عفونت گوش شناگر

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با عارضه عفونت گوش شناگر بیشتر آشنا شوید

 

گوش شناگر در واقع عفونت گوش خارجی است که معمولا به علت باقی ماندن آب در گوش بعد از شنا بوجود می آید که محیط مطلوبی را برای رشد باکتری ها فراهم می کند. هنگام استفاده از راهکارهای خانگی موثر برای درمان گوش شناگر، هدف این است که کانال گوش خشک شود تا مانع رشد باکتری ها و قارچ ها شود و همچنین این عارضه درمان شود. برای آشنایی با درمان های خانگی گوش شناگر با مجله دلگرم همراه شوید.

عفونت گوش شناگر

گوش شناگردر حیطه اصطلاحات پزشکی تحت عنوان عفونت گوش خارجی “otitis externa” نامیده می شود، گوش شناگر عفونت و التهاب گوش خارجی است که موجب التهاب کانال گوش می شود. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که آب در گوش شما گرفتار شود و باعث رشد باکتری ها یا قارچ ها شود. این عفونت هنگامی رخ می دهد که دفاع طبیعی بدن ضعیف شود، همچنین شرایطی که باعث خراشیدگی کانال گوش شود مثلا هنگام استفاده از گوش پاک کن می تواند باعث این عارضه شود، علاوه بر این جرم گوش(یا واکس گوش که به طور طبیعی توسط غددی در کانال گوش ترشح می شود و نقش محافظت کننده، نرم کننده و خاصیت ضدباکتریایی دارد) از ترشحات طبیعی و ضروری بدن است که از گوش مراقبت می کند اما پاک کردن مداوم جرم گوش، گوش را در مقابل عفونت بسیار آسیب پذیر می سازد. خارش های ناشی از حساسیت پوستی نیز موجب عفونت گوش می شوند.

علائم عفونت گوش شناگر

علائم خفیف معمولا در طول اولین نشانه های گوش شناگر ظاهر می شود، اما اگر عفونت درمان نشود و باکتری گسترش یابد، وضعیت به راحتی بدتر می شود. در ابتدا کانال گوش با خارش خفیف و قرمزی اطراف پوست بروز می کند. درد و تخلیه مایعات و ترشحات بی بو عادی و رایج است. اغلب اوقات بیشترین درد در ناحیه زبانه گوش( بخش مثلثی غضروفی جلوی سوراخ گوش) می باشد.

هنگامی که این وضعیت بدون درمان باقی می ماند، پوست با تخلیه مایعات و ترشحات بیش از حد، قرمز می شود. ممکن است گوش چرک کند. ممکن است بیمار احساس پُر بودن گوش و کاهش شنوایی را تجربه کند. در سخت ترین حالت ممکن، گوش شناگر می تواند باعث:

  • درد غیر قابل تحمل
  • تورم در گوش
  • تورم غدد لنفاوی در گردن
  • تورم گوش خارجی
  • پوست پوسته شدن گوش بیرونی

بعضی از عوامل، افرادی را در معرض خطر ابتلا به عفونت گوش خارجی یا گوش شناگر قرار می دهند، مانند کانال گوش باریک یا مودار، زندگی در آب و هوای گرم همراه با رطوبت؛ بیماران مبتلا به اگزما یا پوست خشک؛ فقدان جرم یا واکس گوش به صورت طبیعی؛ یا داشتن سابقه طولانی عفونت گوش. اکنون که دیگر متوجه شدید عفونت گوش شناگر چیست برای آشنایی با راهکارهای خانگی با ما همراه شوید.

 

درمان های خانگی برای گوش های شناگر

در حالی که اکثر افراد مبتلا به گوش شناگر می توانند به راحتی علائم را بدون هیچ عارضه ای درمان کنند، حدود ۱٪ احتمال عود و بازگشت این بیماری وجود دارد. عود مجدد این بیماری به دلیل سخت از بین رفتن باکتری های مولد عفونت است و این وظیفه شماست که عفونت را تحت کنترل خود نگه دارید. درمان های خانگی موثر عبارتند از:

۱- بطری آب داغ

برای تسکین درد گوش شناگر یک بطری آب داغ را در یک حوله بپیچید تا حرارتش پوست را نسوزاند سپس روی گوشتان قرار دهید. به جای بطری آب داغ می توانید از پد حرارتی یا حوله گرم استفاده کنید.

 

۲- سیر

سیر دارای خاصیت ضد باکتری قوی است و می تواند برای درمان عفونت گوش استفاده شود. در حالی که بعضی افراد روغن سیر را از فروشگاه غذای محلی خریداری می کنند، برخی افراد پول خود را پس انداز می کنند و خودشان روغن سیر را آماده می کنند. در یک ظرف ، حبه های متوسط سیر را رنده کنید و روغن زیتون روی آن بریزید. اجازه دهید مخلوط به مدت یک شب باقی بماند. سپس تفاله سیر ها را جدا کنید و روغن سیر را داخل گوش بمالید.

 

۳- الکل مالشی و سرکه سفید تقطیر شده

برای درمان عفونت و خارش گوش، مقدار مساوی از الکل مالشی ضدعفونی کننده و سرکه سفید تقطیر شده را با هم ترکیب کنید.با استفاده از یک قطره چکان استریل شده، چند قطره را در گوش بریزید. سر خود را کج کنید تا مخلوط وارد کانال گوش شود. با اندکی تکان دادن لاله گوش مخلوط بیشتر وارد مجرای گوش می شود. برای چند دقیقه، سر خود را کج و یا پایین نگه دارید. سپس صاف بنشینید و گوش خود را به سمت شانه تان کج کنید تا قطرات اضافی از گوش خارج شوند. سپس گوش تان را با تکه پارچه یا پنبه خشک کنید.

۴- سرکه

اگر گوش درد دارید، یک کمی سرکه را با آب مخلوط کنید و چند قطره را به داخل گوش بچکانید.

۵- روغن بچه

مقدار کمی روغن بچه را حرارت دهید اما به حدی گرم کنید که بتوانید داخل گوش قرار دهید. روغن بچه را با استفاده از قطره چکان به داخل گوش بچکانید. برای جلوگیری از تخلیه روغن، پنبه توپی را داخل گوش خود قرار دهید.

۶- سشوار کشیدن

هنگامی که آب در گوش گیر افتاده است، از سشورا استفاده کنید. زیرا با خشک کردن گوش با کمک سشوار مولکول های آب تبخیر می شوند. اما مراقب باشید از فاصله خیلی نزدیک سشوار نکشید.

۷- روغن معدنی(وازلین)

قبل از رفتن به شنا یا حمام بخار، چند قطره روغن معدنی را در گوش هایتان بچکانید تا از عفونت گوش در امان بمانید. مثلا می توانید مقداری پنبه را به وازلین آغشته کنید و درون گوش خود قرار دهید. وازلین همه رطوبت را جذب می کند و گوش را گرم و خشک نگه می دارد.

عفونت گوش خارجی : درمان های خانگی عفونت گوش شناگر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.