سایت فلرن

اس ام اس ها و جوک های خوب

سایت فلرن

اس ام اس ها و جوک های خوب

گواتر چیست؟

در این مقاله، ما مشتاق صحبت در مورد بیماری گواتر است. ما امیدواریم که این مورد توسط پسر عموی گرامی شما مورد توجه قرار گیرد. گواتر به معنی هر نوع افزایش غیر طبیعی غده تیروئید است. این بیماری می تواند علل بسیاری داشته باشد. از اختلالات عملکردی تا علل ناشناخته، می توان آنها را مورد توجه قرار داد. این شرایط شایع است که به ویژه در نوجوانان (سنین مدرسه) شایع است. این بیماری در دختران جوان و افراد بالای ارتفاعات بالا شایع است. بروز این بیماری در زنان 8 برابر بیشتر از مردان است. از لحاظ عملکرد، گواتر به سه گاو ساده، گواتر و بز های پرخطر تقسیم می شود. شایع ترین نوع گواتر، گواتر ساده است که فقط اندازه غده تیروئید را افزایش می دهد، اما هورمون های تیروئید طبیعی هستند. بنابراین، علامت کمی برای جز اندازه غده وجود ندارد.


گواتر چیست؟


بزرگ شدن غیر طبیعی غده تیروئید گواتر است. مهم این است که حضور این بیماری لزوما به معنی بدترین تیرویید غده است. این وضعیت در صورتی اتفاق می افتد که تولید هورمون غده بیش از حد طبیعی باشد (هیپرتیروئیدیسم) یا کمتر از حد نرمال (کم کاری تیروئید)، یا حتی در ترشح هورمون هیچ مشکلی وجود ندارد. این وضعیت عوارض رشد غیرطبیعی غده تیروئید را نشان می دهد.
آشنا با بیماری گوارش

این بیماری به معنی افزایش غلظت غده تیروئید است. این بیماری بیشتر در نوجوانان رخ می دهد، و دخترانی که در ارتفاع زیاد زندگی می کنند بیشتر احتمال دارد که بیماری را تجربه کنند. در این مقاله، ما در مورد علل بیماری، نشانه ها و روش های درمان آن بحث شده است. همراه با ما بیا این بیماری تورم گردن به دلیل افزایش غده تیروئید است. یک غده تیروئید غده تیروئید در ناحیه گردن و مسئول ترشح دو سلول مهم هوموزیگوت T3 و T4 است. هورمون های ترشحی تیروئید در امتداد جریان خون در سراسر بدن حرکت می کنند و کنترل توابع مهم مانند متابولیسم را کنترل می کنند. این هورمون ها بر عملکرد همه اعضای بدن، از جمله قلب، مغز، ماهیچه ها و پوست تاثیر می گذارد. متابولیسم (متابولیسم) نقش مهمی در دمای بدن، ضربان قلب و سوزاندن کالری دارد. اگر سطح هورمون تیروئید کافی نیست، بدن انرژی کمتری تولید می کند و به اصطلاح سیستم متابولیک تنبل می شود. این با تورم همراه با علائم دیگر مانند بلعیدن سخت، خفگی و گلو و مشکلات تنفسی همراه است.
علائم گواتر

طبق گفته وب سایت Dustard معمولا یک بیماری بدون علامت است. اما این بیماری ممکن است با علائم همراه باشد. تورم گلو، گلودرد، بلع دشواری، سرفه، خستگی، اختلال تنفس، دلتنگی، بیش فعالی، عرق افزایش یافته، حساسیت گرما، اشتها، ریزش مو، عدم تحمل سرد، یبوست، فراموشی، تغییرات خلقی و افزایش وزن یکی از شایع ترین علائم بیماری، یا کم کاری تیروئید، و هیپرتیروئیدیسم.
بیماران گوارشی

احتمال ابتلا به این بیماری در هر فرد ممکن است، اما افرادی که دارای بیماری تیروئید هستند، خطر ابتلا به بیماری را بیشتر از دیگران دارند. زنان بالای 40 سال بیشتر به علت تغییرات هورمونی در معرض یائسگی و نوجوان هستند.
علائم گواتر

خستگی و ضعف عمومی، عدم تحمل سرد، یبوست، وزوز گوش، چهره پف کرده، رنگ پریده، علائم اصلی بیماری است. و در یک آزمایش خون بزرگسال، کم خونی نیز رخ می دهد. اگر اندازه هر لبۀ تیروئید به وضوح قابل تشخیص و بزرگتر از اندام گذشته انگشت شما باشد، گواتر روشن است. طبق طبقه بندی WHO، این بیماری به 4 درجه تقسیم می شود: درجه 1: تیروئید قابل لمس و قابل مشاهده نیست، حتی اگر سر خم شود، این مرحله صفر نامیده می شود. درجه دوم: تیروئید قابل لمس است، اگر چه قابل مشاهده نیست. درجه 3: تیروئید طبیعی، قابل مشاهده و قابل لمس است. درجه چهارم: تیروئید نسبتا بزرگ و قابل مشاهده است و لازم نیست لمس شود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.